Skoterglasögon

recklesss

Medlem
9 dec 2010
36
0
1
Ö-vik
Hej
Jag har köpt min första skoterhjälm en Lazer skull och undrar nu vad jag ska köpa för skoterglasögon ? inte så jätte dyra utan bara helt ok glasögon så man inte fryser om ansiktet och har bra sikt!

Mvh

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de finns många billiga briller på marknaden..men under 500spänn tkr ja inte man ska köpa..och helst inge uddamärken heller..brukar imma å djävulskap..
Dragon har fina brillor..dock så är de inte såå bred sikt i dom tkr jag..men riktigt sköna.
Scott har nå äldre brillor (lite mer kantiga) som är riktigt fina å köra i..bra sikt och komfort.men de är inte samma finnisch på dem som på lite dyrare brillor..

men kort sagt..dom flesta brillor av scott-spy-dragon är i regel riktigt fina att åka med..även FOX har fina.men då stiger priserna..

Alex_x

Välkänd medlem
22 jan 2009
206
0
16
Skärvången
Kan rekommendera glasögon med utbytbara glas, perfekt att man kan ändra beroende på va de e för väder, solsken mörkt glas, mörkt ett vanligt vitt glas. hade nå billigt skit förut med rödaktigt glas och då såg man ingenting nästan när det var mörkt.

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
lånar din tråd lite recklesss om det går!

köpt en marushin rs mx och det verkar vara lite större "hål" i den än dom flesta andra, så undrar om ngn vet en stor modell på gogglar antingen hela gogglen större eller att det är mycket skumgummi runt dom.

Tack
Jonatan

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Scott Ultimate Sx har mycket skumgummi runt omkring så dom passar nog i en hjälm med större hål i, dock så är dom dyra, runt 1200kr, men väldigt bra tycker jag, :)

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
Köp nå enkla typ scott med klart glas o näskydd om du inte har några spec krav, borde finnas hos nån lokal handlare för kring 5-600:- såna funkar alltid.

Har själv 2 par, ett med klarglas oavsett väder ljust/mörkt funkar dom, och ett par med spegelglas är perfekt när de är mycke sol och ibland funkar dom bättre om de är snö blindt.
Rökfärgat funkar väl också men är de mörkt ute blire de ju då mörkare...sen alla andra färger på glas för bättre kontrast osv. tycker då jag är mest störande.

Mxzzz

Välkänd medlem
12 mar 2010
198
0
6
Sorsele
Någon som har en fox hjälm och vet några bra och framför allt immfria googles som passar

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Tänkte köpa Biltema som extrabrillor nu inför nyårshelgen men då var skiten slut här i Sundsvall >.< Nån som vet om Julas motsvarighet är något att ha?

J

Jona$

Har testat en större skara av glasögon, har inför detta år 4st nya bla 509.
Men har du ett mindre ansikte rek jag dragons nya. mindre siktskiva.
Annars Scott som du länka til först, scott gör enligt mig dom bästa såvidare man inte har plats för 509 sinister.
Scotts Ultimate som nämns är bra brillor med dock dyrare, dessa är mer lämpade om man vill ha stort utrymme å slippa tryck under ögon och näsben,

Lycka till.

Köp även till några färger av siktskivor direkt, iaf gul eller röd.

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Lika att du köper ett par rejäla glasögon direkt, så du slipper imma som förekommer på många billiga varianter. Skriver som jag gjorde i en annan tråd om goggles, köper du Dragon, Oakley eller Spy så ska du nog bli nöjd. Har just nu ett par Oakley Crowbar med Persimmon lins, fungerar grymt bra när det är flatljus då linsen framhäver konturer :)