Skoterköp 50-80k

withstyle-

Medlem
3 nov 2009
14
0
1
Kiruna
Tjena!

Jag kan inte bestämma mig vilken skoter jag ska köpa, och som rubriken lyder 50-80k får den kosta. Så ge mig lite tips.
Även för, nackdelar och vill veta vad som är bra med den och varför du tipsar mig om just den. Tacksam för svar :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
För det första. Vad har du tänkt dig för körning ?
Skjutsa omkring familjen i pulka till och från stugan ?
Hoppas ramp och göra backflips ?
Surfa 2m pudersnö ?
Mata gropiga och jävliga leder ?
50/50 led och pudersnö ?

Lite svårt att säga vilken skoter du ska köra om man inte vet hur du ska köra ;)

withstyle-

Medlem
3 nov 2009
14
0
1
Kiruna
Så sant, jag glömde helt bort att nämna det, ursäkta ;p men den jag tänkt på är mer lekkörning. Puder, hoppande, en aning led och så vidare :D Tacksam för svar :)

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
arctic cat snopro xc 600 ? vet inte så mycket om dom men inte hört så mycke skit om dom heller eller inge alls :D

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
En Polaris Iq med lite bredare skidor och högre mattkammar.....storlek på motor får du avgöra själv....men jag tycker att det kan inte bli för mycket av det goda.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ska ju tilläggas att åk komforten inte är nån höjdare om man har en tanke att sitta på IQ´n. Jag tycker iaf inte det. Är som att sitta i kyrkbänken är nog det närmsta man kommer. Men det är ju en stå upp skoter så.

withstyle-

Medlem
3 nov 2009
14
0
1
Kiruna
Har också hört att dynan inte är en höjdare på IQ'n men men :p

Jo en Lynx RE 600 -08 är jag rätt sugen på, men dom är rätt dyra i körekonomin :)
Har även funderat på Ski-Doo'n men kan dock för lite om den ;P

6

600xrs

jag säger inte att xrs'en är vettigaste köpet, men jag kör en xrs och är nöjd med den.
kör mestadels puder, men när det är transportsträcka (ledkörning) så går det att hålla bra fart fast det är gropigt och knöligt. sen går den en del på bana också utan att protestera.

dock är suget efter en lynx rs stort då jag vistas mer och mer på bana nu förtiden

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Varför inte en F6/F7 -05-06 med 44as matta, v-kit kanske nerdrevning.
Jag vet det är "gammal, omodern, sittande, gubbkörställning" men jag tycker själv att den är skönare än Rev och RE då jag sitter kanske 50% av körning.