Skoterköp runt 15 papp

us89vija

Medlem
8 apr 2010
8
0
1
alnö
Tjena, jag fick köra min grannes skoter i helgen och är efter det fullt besluten om att en skoter skall inhandlas. ska väl nämna att det är min första och hade tänkt mig alla lägga runt 15 tkr
skulle vilja ha en skoter med riktigt bra klös i men som också kan lekas runt i lite djupsnö osv kan meka dom flesta motorerna men har aldrig pillat på en skoter.
så hur lyder era tips?

us89vija

Medlem
8 apr 2010
8
0
1
alnö
har desvärre hört att indy modellerna tyvärr inte är så långlivade så är lite skeptiskt till dom, men tack för offer:p jag har hört väldig mycket gott om zrt 600/800 kan någon svara på vad största skillnaden mellan dom är förutom cylinder strl. verkar dock finnas många som är slutkörda så gäller väl att hålla ögonen öppna vid ev köp

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
har desvärre hört att indy modellerna tyvärr inte är så långlivade så är lite skeptiskt till dom, men tack för offer:p jag har hört väldig mycket gott om zrt 600/800 kan någon svara på vad största skillnaden mellan dom är förutom cylinder strl. verkar dock finnas många som är slutkörda så gäller väl att hålla ögonen öppna vid ev köp
Tyvärr tror jag likadant som Volvolarsa! Indy-modellerna är nog en av dem mest pålitliga skoterserien som finns.
Indymodellerna har ju byggts ungefär i 20 år så där har du ju också en faktor varför du ska sattsa på den istället Artic;)

us89vija

Medlem
8 apr 2010
8
0
1
alnö
okej okej, ja det är ju ni som har koll på grejjerna inte jag;P men jag måste tillägga att jag är 190 cm lång och väger nästan 3 siffrigt vilka maskiner passar sig bra om jag hade tänkt köra styrhöjjare för att kunna leka lite

us89vija

Medlem
8 apr 2010
8
0
1
alnö
har fått tips på 3 olika maskiner nu som skulle vara perfa. har också fått 8 k extra som budget, dvs ca 20-23 tkr.
alternativen är: Artic cat zr 600 00-02 Lynx enduro 600 01 samt polaris edge 600 01
någon som har några tips så man kan bestämma sig, har verkligen beslutsångest:(