Skotern fast på åkern.

Indy_sks

Aktiv medlem
12 jan 2007
78
0
6
Hudiksvall
Var ute och brummade lite på den sista snön som fanns. körde runt 20 km i timmen. sen efter ett tag small det till och skotern dog. Jag sprang upp till huset en sväng sen när jag var tillbaka så öppnade jag huven och det rykte ur luftburken, även rykte det lite från tändstifterna när jag ryckte tänd hattarna. Vad kan felet vara? måste åtgärda detta snabbt så jag kan köra upp na på grässmattan medans den sista snön finns kvar. (runt 10 cm).

snöret gick att dra som vanligt. det skrammlade lite, men det gör det alltid så jag har slutat bry mig!

Tack på förhand.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
"jag sprang upp till huset en sväng sen"

Det där lät väldigt ironiskt. Varför sprang du upp till huset en sväng när det small till? byta kalsonger? hehe

Ger den fortfarande gnista?
 

Indy_sks

Aktiv medlem
12 jan 2007
78
0
6
Hudiksvall
Japp det är en polaris indy trail sks 88. Nja jag var upp och drack lite vatten. har dock nästan fått hem den nu, bara att dra lite i taget tur att den inte är så tung, ska kolla gnista och allt sådant imorgon. återkommer..
 
R

Robin

du vet väl om att man inte ska dricka något när man är i chock tillstånd ;) haha!

Nä men låter som att den har baktänt eller något liknande, har du inte provat dra igång den igen?

//Robin
 

Indy_sks

Aktiv medlem
12 jan 2007
78
0
6
Hudiksvall
klart jag provat dra igång den. men kan den baktända när man kör?. ska prova tanka i lite mer bensin och kolla också. är inte så mycket i vid tillfället,har fått upp den till sommar förvarings platsen iallafall.
 

Indy_sks

Aktiv medlem
12 jan 2007
78
0
6
Hudiksvall
det var en kabel som gick från svänghjulet lr nåt till tändsystemet som hade gått av tydligen. inget svårt fel dvs :D