Skotern tröttnar snabbt.

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Hej igen.

Många problem med Yamahan nu (suck) så det är ju en himmla tur att detta forum finns så man kan fråga er som kan. Jo till frågan:
Har precis satt ihop skotern och efter en första provtur så vill han inte. Axa upp till 30 så är han pigg som vanligt men sedan tröttnar han direkt. Finns inget ork alls i han. En teori är kanske att variatorn växlar ut fel så den får går ihop försnabbt, kan det vara möjligt? Jag har ett motorfäste som är trasigt vilket gör att motorn står aningen snett, sett bakifrån så står han aningen mer bakåt på vänster sida, skulle det kunna vara orsaken?
Tack alla er som hjälper dom som inte hunnit lära sig allt ännu ;-) (fast det är klart, man lär väl sig aldrig allt)

MVH Mikael V

Bezzerwizzer

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Byt motor fästet så kommer den säkert att må mycket bättre.

Hadde samma symtom på min gamla arctic för några år sedan och då var det plåten som håller sekundärvariatorn som spruckit vilket medförde att hela variatorn rörde sig. Efter att plåten svetsades så funkade katten fint igen.

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Hej
Tror på motorfästet ännu mer nu, hoppas det är det som ligger bakom allt nu så man kanske kan få köra någon skoter till innan vintern är över (om dom ser till att lev motorfästena nått år). Tror inte på stiftena eftersom det är samma som innan jag plockade lös motorn, men hjälper inte motorfästet ska jag testa att byta stiftena.

MVH Mikael V

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Hej

Äntiligen kom motorfästet och det hjälpte. Nu måste jag bara göra lite smärre justeringar innan den går riktigt bra. Gissa om det blir skoterkörning av till helgen ;-)
TACK för hjälpen här.

MVH Mikael V