Sv: skrämma upp en srx 700
Hei Boost:ciao: var i kontakt med Pat hos Hauck Powersports usa idag, spurte da om nøyaktig rpm for rev limiter,n på SRX....den er på 8500rpm...Viper har ingen rev limiter, derfor er det også 9-9200rpm piper å få til den.
Det er vel en grunn til att det ikke leveres ettermarkeds trippel piper til Srx,en.
Har tatt inn noen reprogramerte cdi bokser til Srx fra usa, de virker faktisk ganske bra men er for dyre!!
Bra att få reda på ,,Men tråkigt resultat..:wof: Ska vara viper tändsystemet då..att man får tag i det snorbilligt...Annars får man bygga på org varv....
En srx går ju faktist hutlöst bra redan standard 140hk......Jag vart ju ifrånkörd i vintras när jag retade upp en srx 700 standard. Jag har ju en thundercat 1000 98a som ska vara världens snabbaste skoter från transportbandet ha ha....
Srxen akterseglade mig efetr ca 100 m och drog sedan ifrån markant och tog mig ävejn i toppfart :madgrin:
Försvar......Min tc då nyinköpt 98 standard hade 32mm matta (srx org 23mm)
Tc hade inte luftburks modd som dom måste ha och ombestyckat...
Jag hade även tillfälligt sänkt slutvarvet med 67gramms vikter för att kolla hur råstark motorn var..Det result i tillslagsvarv 2800v och slutvarv 7800v detta tappar man säkert 10hk på...
Och varmt var det så den redan feta bestyckningen blev ännu fetare ,,Jag tror att tc catten hade bara ca 150hk kvar i motorn omk ens det,,,,Och det duger inte för att slå en 140hks srx som har betydligt bättre drivlinda och alltid bra variator
Vart ju tvungen att lägga i org vikterna 54 g och reta upp en srx till,,denna srx hade då 44mm matta,,så nu skulle jag väl dänga he he...ööööööööööööööööööö Inte så lätt som jag trodde,,Den förb srxen klöste sig fast ända upp till mätarfart ca 150 ,,,men då började jag åka ifrån som tur var för självförtroendet.. Hade jag kör mot org mattförsedda srxen hade vi nog gått jämt skägg.,,En rätt bestyckad o luftburksrensad tc ska åka ifrån srx med ca 10kmt i slutfart normalt sett och ju tyngre före dessto mer fördel tc.....
Såååå jag tror att man kan åka ifrån det mesta med en måttligt trimmad srx det duger länge med bara 160hk i en srx,,..Jag tror man måste trimma en tc till 180+ hk för att dänga en 160 hk srx 700a...Dom måste ha förb bra drivlina som tappar lite ut till mattan...
Jag vart tvungen att mäta avgasröet på srx 700a igår,,jag såg till min förvåning att dom har grova utlopp krökar 45mm utv mått,,Det borde innebära att redan standard har dom ca 43mm utblås,,,, Så man förstår att dom lider av förgasarstrypning,,,, Men att gå över 40mm är overkill på så låga pikevarv som 8500v så max 40-41mm skulle jag stanna på