skrot?

• Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

hej. ja har ju som ni kanske vet köpt en polaris edge 600 02a. och när ja har dragit igång den förr har den starta på första draget utom nu.

nu när ja skulle ut å köra så då ja skulle dra igång den så börjar ja dra men inget händer? vad är fel? jag drar å drar men han tänder inte sen får man också stå 15 meter bakanför skotern

deji

Välkänd medlem
Kanske en dum fråga, men du har väl kollat så att du vridit på tändningen, dragit upp nödstoppen och satt i "nödlinan"? kollat så att du har nog med soppa i den? Min Edge startar inte om soppamätarn ligger på reserven! Hoppas iaf att det löser sig för dig!

D

Deleted member 6797

Kanske en dum fråga, men du har väl kollat så att du vridit på tändningen, dragit upp nödstoppen och satt i "nödlinan"? kollat så att du har nog med soppa i den? Min Edge startar inte om soppamätarn ligger på reserven! Hoppas iaf att det löser sig för dig!
ja har vridit på nyckeln, sen tanka ja den fullt idag.

hos en kompis starta den på första draget men inte nu 5 min senare. men pappa säger att de e klackarna som gått kan de va de?

R

Robin

Ja om motorn inte ens drar runt och du inte har något motstånd när du drar så är det något i magnapullen som gått sönder, alternativt att fjädern har släppt.

Det är bara att ta bort pipan och slutburk så du kommer åt och därefter demontera magnapullen..

D

Deleted member 6797

Ja om motorn inte ens drar runt och du inte har något motstånd när du drar så är det något i magnapullen som gått sönder, alternativt att fjädern har släppt.

Det är bara att ta bort pipan och slutburk så du kommer åt och därefter demontera magnapullen..

okej, får prova det ida då

R

Robin

Fjädern kan vara ett helvetes tjorv att få tillbaks men med lite tålamod och funderande löser det sig.

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
42
Gräsmyr / Umeå
se bara till att sätta tillbaka fjäder rätt :p
den satt fel på min rotax 440, det funkade dock någorlunda.. fast för var 3:e drag ungefär kuggade fjädern efter så man fick kortare o kortare draglängd :p

D

Deleted member 6797

Fjädern kan vara ett helvetes tjorv att få tillbaks men med lite tålamod och funderande löser det sig.
se bara till att sätta tillbaka fjäder rätt :p
den satt fel på min rotax 440, det funkade dock någorlunda.. fast för var 3:e drag ungefär kuggade fjädern efter så man fick kortare o kortare draglängd :p
fjädern var lös så vi satt dit den å nu funk he, låstråd