SKS har extra kylare, extra boggiehjul och elstart och kedjehusVad är skillnaderna mellan polaris
PRO rmk
Och
Sks
Dom är ganska lika, Pron är väll vassare i skogen/klättring men det är liten skillnadVilken är bäst att leka med i lössnön
Finns två olika mattor till 155" SKS. Antingen samma 2,6" serie 6 som på PRO RMK eller 2,25" peak.Har inte sks:en sämre matta också?
Elstart måste du välja till....SKS har extra kylare, extra boggiehjul och elstart och kedjehus
Inte på 146 men kanske på 155 vet ej...Elstart är väl standard på sks? Tror att det är olika drevningar på maskinerna också.
Har för mig det är standard på 155ornaElstart måste du välja till....
De jag åker med upplevde stor skillnad mellan deras första axys (2016 sks) och en 2017 pro rmk som de köpte lite senare. Jag tyckte att det måste ha varit mestadels inbillning men jag ha hört fler som har upplevt samma sak. Konstigt...Förra maskinen jag ägde var just en axys sks 155” med serie 6 matta. Ville ha större kylare för dom gånger kälken ska med. Nä fy fan vilken tråkig Maskin! V-kitt, omshimsade dämpare, Jaws pipa + luftburks mod mm. Hur mycket jag än labbade så fick jag aldrig den att gå något som när som kompisens PRO rmk. rev bort allt som har med elstart att göra för att bli kvitt kransen på primären.
Ta sig över bäckar och träd gjorde mig alltid lika förbannad då det behövdes alldeles för mycket energi att få upp skidorna.
Och mellan våra maskiner skiljde så vitt jag vet endast remdrift/kedjehus åt.
kan låta märkligt men gick från kedjehus ifjol till Quickdrive i år och känns som det dom flesta säger att dom är snabbare att bygga matthastighet med rem är santFörra maskinen jag ägde var just en axys sks 155” med serie 6 matta. Ville ha större kylare för dom gånger kälken ska med. Nä fy fan vilken tråkig Maskin! V-kitt, omshimsade dämpare, Jaws pipa + luftburks mod mm. Hur mycket jag än labbade så fick jag aldrig den att gå något som när som kompisens PRO rmk. rev bort allt som har med elstart att göra för att bli kvitt kransen på primären.
Ta sig över bäckar och träd gjorde mig alltid lika förbannad då det behövdes alldeles för mycket energi att få upp skidorna.
Och mellan våra maskiner skiljde så vitt jag vet endast remdrift/kedjehus åt.
Hon som körde SKS:en mest upplevde just det att hon hade bättre kontroll på Pro:n jämfört med SKS:en. Hon myrsurfade ju mest då och vi kunde ju se att hon körde helt klart bättre med Pro:n. Jag var hyfsat övertygad om att det skulle gå lösa med att justera dämparna/fjädringen men de löste det genom att byta in den mot en till Pro...men det kanske har sin förklaring där i att banta bort en massa roterande massa helt enkelt.Har haft lyxet att kunna hoppa mellan en SKS och Pro Rmk av likadan årsmodell, och då förstår man varför Rmk'n är en renodlad lössnösmiskare! Allting går så mycket lättare på den. Man kan tro de bara är nå jädra försäljningsjippo!
Men man märker när man "cruisar" mellan träden i hög hastighet hur mycket lättare den är att hantera kontra en maskin med högre roterande massa etc.
Väljer alla dagar i veckan en Rmk med QD för min typ av åkning och mina behov.
Med det säger jag inte att SKS'n är dålig... Men de är maskiner som är ämnade för två helt olika saker.
Ena ska vara ett multiverktyg som kan göra allt, även dra pulka & kanske t.om en ledsladd (provat).
Varav den andra har en sak i fokus, teknisk trädåkning och ta sig längst!