Skulle verkligen behöva er hjälp med 800R XP

Lindskog

Aktiv medlem
20 jan 2011
52
0
1
Gävle/Uppsala
Jag köpte en 800R för några år sedan. redan första året efter ca 100 mil när jag bromsade så blev lyset svagt och när jag testade ha den på tomgången så dog den.
Startade efteråt med ett snabbt pipande och några lampor lyser. står shut down i displayen och piper.

Skotern går som den ska annars. Kanske ska tilläggas att det satt slutburk på skotern när det inträffade.

Vintern tog slut och jag drog ur kontakten till instrumenthuset och va då tyst. körde några km med den förra året.

Har letat massor med info, utan resultat. Det jag testat är:
Baklampan, den ska vara ojordad så tog ur lampan men ingen skillnad.
Lyfte bort locket på styret och dragit ur kontakterna för vad jag antar är värme i handtag osv men ingen skillnad

Enligt vissa så rymmer boxen bara visst många felkoder och man lär ta bort dom. Köpte skotern på Bohlins och har varit till deras verkstad där dom påstår att det inte går att läsa felkoder då det är en förgasar modell.

snön närmar sig och jag vill ha fart på skotern å vet inte vad jag ska göra.

Har för övrigt haft bort all plast å kollat runt efter kablar som är nötta/av osv

Lindskog

Aktiv medlem
20 jan 2011
52
0
1
Gävle/Uppsala
Någon påstod att avgas tempen blivit varmare än normalt med slutburk men har ingen sån givare på mitt avgassystem!

Nån som vet om verkstaden har rätt eller om det lagras felkoder på 800r powertek?

Lindskog

Aktiv medlem
20 jan 2011
52
0
1
Gävle/Uppsala
Nu vet jag inte om det är pga att jag har en Powertek å inte e-tec eller om det är att den är i "Shot down" som gör att det inte funkade att läsa felkoder på det viset länken visar?

Lindskog

Aktiv medlem
20 jan 2011
52
0
1
Gävle/Uppsala
Tänkte berätta hur det gått och kanske hjälpa andra.
Bohlins påstod att det inte får att ta felkoder på en skoter utan batteri men hade fel. Åkte med skotern till ett annat ställe där dom kopplade ett externt batteri till skotern och läste fram.
Felet på min var att den lagrat ett gäng felkoder. För att vara exakt 10 koder. Allt från små Ga ska meningslösa till att den hållt på gått varm!

Skotern är nu återställd och allt fungerar klockrent igen!