Skumt ljud!!

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Upptäckte ett skumt ljud idag när ja var ute och körde, när man pumpgasar lite så precis efter man släppt gasen så "knastrar" det till!! Eller hur ja nu ska beskriva det??? Sökte på forumet och läste att det var tydligen variatorn som spökar!! Nån som har haft nå linande???:hmmmm:

Ski-doo Renegade 800 -05.

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Jag har en Rev 800 -05 alltså samma motor som din. Och min knastrar eller vad man säga oxå, låter som det kommer från primären eller sekundären.
Så du får gärna skriva om du hittar vad det är!:hmmmm:

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Har du elstart på din skoter? Jag hade en summit 800 -05 som knastrade som du beskriver men då var det drevet på start motorn som vandrade ut och tog i drevet som sitter på primärvariatorn, felet var att fjädern på startmotorn var lite dålig (dålig spänst)

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Har du elstart på din skoter? Jag hade en summit 800 -05 som knastrade som du beskriver men då var det drevet på start motorn som vandrade ut och tog i drevet som sitter på primärvariatorn, felet var att fjädern på startmotorn var lite dålig (dålig spänst)
Jo det har jag, tack för tipset, ska kolla det senare idag!!
Återkommer senare!!!

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
hade exakt problem på min renegade -05, de e elstarten som vandrar ut runnt 7000rpm och tar i primärvariatorn..

byt ut fjädern i elstarten eller setill att smörja elstarten med lite 5-56 vid jämna mellanrum..