Hejsan.
En kompis till mig gick mot mina råd och köpte sig en ARCTIC snopro F7 efi.
Den har gått 800 mil enl mätaren men tydligen var motorn renoverad med exempelvis nya kolvar osv för ca 50 mil sedan.
Efter första 2 milen började motorlampan blinka och den indikerade fel på servomotorn. Efter en sväng på verkstan så byttes vajrarna till avgasportarna.
Vips, skotern gick, men ville inte riktigt vara med på fullgasen, den började "möööa" och tappa varv.
Vi var ute en sväng på 5 mil som gick smärtfritt.
Dagen efter skulle vi ut en sväng till men hann inte mer än 2km så började skotern bluddra och stannade. (Den gick dock starta igen men gick bara på en burk).
Komptest visade ingen komp i ena cyllen. Nu är toppen lyft och kolvarna urtagna.
En kolv och cylinder är körda.
Vad rekommenderar ni?
Köpa ny cylinder och kolv och felsöka, ett insugsgummi var dock illa däran och kan mycket väl vara boven i dramat.
Sälja skiten i delar?
En kompis till mig gick mot mina råd och köpte sig en ARCTIC snopro F7 efi.
Den har gått 800 mil enl mätaren men tydligen var motorn renoverad med exempelvis nya kolvar osv för ca 50 mil sedan.
Efter första 2 milen började motorlampan blinka och den indikerade fel på servomotorn. Efter en sväng på verkstan så byttes vajrarna till avgasportarna.
Vips, skotern gick, men ville inte riktigt vara med på fullgasen, den började "möööa" och tappa varv.
Vi var ute en sväng på 5 mil som gick smärtfritt.
Dagen efter skulle vi ut en sväng till men hann inte mer än 2km så började skotern bluddra och stannade. (Den gick dock starta igen men gick bara på en burk).
Komptest visade ingen komp i ena cyllen. Nu är toppen lyft och kolvarna urtagna.
En kolv och cylinder är körda.
Vad rekommenderar ni?
Köpa ny cylinder och kolv och felsöka, ett insugsgummi var dock illa däran och kan mycket väl vara boven i dramat.
Sälja skiten i delar?