Släpvagn 4p?

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Funderar på en släpvagn 4p Twin xl med flakmåtten 370*185
eller Inline modellen.
Har läst om att inline modellen ska vara smidig och så, men är inte de inbyggda hjulhusen ivägen på själva lastutrymmet? Tycker det ser ut som som på bilderna att hjulhusen själ en massa plats?
Tex om man ska köra 2 st skotrar, hamnar dom inte närmare varandra då pga hjulhusen?
Finns det någon 4p inline modell där man helt enkelt skippat hjulhusen så att bara hjulen går fritt under flaket?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Det finns vissa modeller där du kan köra upp på hjulhusen med snöskotern så att dom inte är ivägen på det sättet.

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Hjulhusen är inte ivägen, i varje fall inte vad jag märkt. Har själv inget släp med hjulhusen invändigt men har ofta skotern på kompisens släp. Hjulhusen hamnar liksom under fotstegen så man märker endast av hjulhusen just när kör på första skotern.

Jag hade rekommenderat inline modellen, den blir mycket smidigare att dra efter bilen. Passa på att köpa nu under Nolia Mässan så får du lite bättre pris !

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Hjulhusen är inte ivägen, i varje fall inte vad jag märkt. Har själv inget släp med hjulhusen invändigt men har ofta skotern på kompisens släp. Hjulhusen hamnar liksom under fotstegen så man märker endast av hjulhusen just när kör på första skotern.

Jag hade rekommenderat inline modellen, den blir mycket smidigare att dra efter bilen. Passa på att köpa nu under Nolia Mässan så får du lite bättre pris !

Ok tack så länge..ska åka o kika på några släp
vad jag förstår verkar den "totala" bredden mindre på Inline modellen om man tittar på "uppgifter om fordon" på vägverkets hemsida

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Den skoter nu kör på, måste du lyfta åt sidan efter hjulhuset, den andra backar jag på, då funkar det kanon. Du kan inte köra med skidan över hjulhuset då de är i plast på inline.

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Jag har ett 4P bigtwin XL. Det är 380 x 210. Inline modellen med alukåpa.
Jag har kört många skotrar i det släpet, med och utan kormant, racing samt extrem racing kormant.
Vi har alltid kört över hjulhuset med skidan. Parkerat så långt in som möjligt. Därefter backar man in den andra maskinen. Sedan spänner man fast och det är mycket enkelt. Det finns plats att lägga in någon dunk och verktyg samt ett tält. Då man drar på tävling.

Hjulhuset är aldrig ivägen. Möjligen om du ska köra några riktigt gamla klenoder utan fjädring. Då är det lite nära till fotsteget.

Man får utan problem in två touringmaskiner. Som en RMK 166" och en IQ FS Touring. Det är inga problem.

Senast redigerad av en moderator:

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Nån som kör med Jaxal kåpan på släpvagnen tex 4 p inline 185*370
Funkar Jaxalkåpan bra?, funderar på en sådan kåpa:hello: