[Släpvagn] - Vart köper jag smarta tillbehör?

E

ejwbegysv

Hej...

Har precis köpt ett nytt (gammalt) släp, 460cm X 209cm som jag måste pimpa lite...

Har letat förgäves efter följande :
Dunkhållare att skruva/svetsa fast.
Reservhjulshållare för dragbalk i fram.
Vädertätad box för att förvara div. saker i, gärna i plast som skruvas/bultas fast.

Har letat runt lite på biltema, jula osv... men utan att lyckas.. :(
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Last edited:

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
vädertätad box så kan du köpa en sån som sitter längst fram på husvagnar i lämplig storlek så har du plats för både reservdunk reserhjul spännband samtidigt som du besparar skotrarna från att bli så jäkligt skitig med
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
hör med PR-PLast i odenskog-östersund dom vakumformar mycket tillbehör till husvagnar,packlådor,boxar å dyligt både till cycklar å moppar av stora plast skivor,funderar själv på att höra med dom om plastskivor att lägga på släpvagnen för skidorna till skotern,så de int nypper fast i plyfan.
 
Last edited:

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har du tillgång/kunskap till svets så kan du ganska enkelt göra en egen reservhjulshållare, gjorde själv en i höstas som man fäster på sidolemmen (går att göra för dragbalken fram). Kan fota modellen om du är intresserad.
 

FrostJerk

Medlem
21 feb 2010
24
0
1
Östnor!
Vad är det för bultdelning? Om den har 4x100 så kan man köpa axeltapp för 159kr på jula, blir inte mycket svetsjobb som behöver göras!
 
E

ejwbegysv

Så här blev det med packlåda på släpvagnen, får plats med 2 st 20öitersdunkar + en massa annat... inte snyggt men praktskt!

Visa bifogad bild 5549

Ska be en bekant att svetsa lite i veckan så jag får dit reservhjul + förstärkning av lastögglor.