Slö MXZ

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
skotern orkar ingenting, är slö. Toppar ca: 50km/h. den verkar inte varva ut helt. vad kan det bero på?

Skotern är en ski-doo mxzx 440 -02
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Fjädern i primären eller sekundären kan ha gått av/dom är slut

Börja med att ta upp och rengör/renovera dina variatorer så ska du se att det är lätt fixat :)

/F
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Okej, tackar för svar! :) men om man kollar på variatorerna så ser man att dom rör på sig, alltså att dom åker ihop och isär.

// Viktor
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Nya stift, ny bensin, kompression?

Går fjädern av eller om den är slut så är ju inte problemet att den rör sig för lite utan problemet är att inget håller emot vikter/ramper och då växlar den ut för fort.
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Okejokej, jag ska kolla vidare få se om jag får nån ordning på det hela. :)

//viktor
 

ViktorNoden

Välkänd medlem
1 nov 2009
174
0
6
Jag har kollat på sekundären och såg att rullarna var slut, märkte också att en av rave portarna var kass, gängorna var borta. Tack så mkt för era tips. :D Men nu undrar jag ist vad man ställer med hålen för fjädern i sekundären?. :)
 

filofax123

Aktiv medlem
9 jan 2009
59
0
6
Prova att ställa den på runt 8,5 kg, genom att använda fiskvåg.
Svårt att säga vilka hål du ska ställa den på eftersom en fjäder som är slut har sämre tryck och således måste spännas hårdare för att ge rätt motstånd.

Fiskvågen funkar alltid. Vill du att den ska hålla varven bättre i snö så kan du ställa den ngt hårdare och kör du mest på led så kan du ställa ned den ända till 7 kg,