Sladd till Pistmaskin.

Mac

Medlem
29 okt 2008
10
0
1
Örnsköldsviks kommun
Är det någon som har erfarenhet av att dra sladd med pistmaskin, jag har en 2,5 m bred pistmaskin som jag skulle vilja ha en sladd till. Är det någon som vet av någon bra modell, ritning eller färdig sladd till ett bra pris?

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Är det någon som har erfarenhet av att dra sladd med pistmaskin, jag har en 2,5 m bred pistmaskin som jag skulle vilja ha en sladd till. Är det någon som vet av någon bra modell, ritning eller färdig sladd till ett bra pris?
Hur kraftig maskin är det du har och vilken anskaffningsbudget har du ?
Är den över 100hk, så lär väl denna sladd gå att dra http://www.salenmaskinservice.se/assets/Uploads/sladd.pdf
Men då den kostar runt 100 papp, så kanske den är för dyr och då åtestår nog bara att bygga en själv.
En sådan här typ av sladd fungerar dock jättebra !

Vad man i övrigt måste beakta när man ska införskaffa/bygga en sladd, är ju hur breda leder man har , skarpa kurvor, branta backar , etc ?

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
vi fick en gjord som såg ut som en snowmover med rulle längst bak, den blev lite kort så den hoppade och leden blev väldigt guppig. nu har vi förlängt den och det funkar bättre. Om det ska bli släta leder så ska den nog ha lite längd så den kommer över 2 pucklar och inte hamnar i groparna. Lycka till!