Sladdat idag

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har haft en heldag (pensionärs) :) idag och sladdat i stort sett alla våra leder

På många avsnitt var det riktigt hyfsat, bra L-O och H-E, på en del andra ställen var det mindre bra men nu klart bättre

Det var en hel del trafik på lederna, såg bla ett gäng på 10-15 maskiner när jag tog mig ett fika vid stugan

Har även gjort en förbifart runt isfallet mellan Börsttjärn-Nötmyran, inte så kul med pulka och barn att passera där annars

Korsningen Bäcken-kraftledningen, leden var riktigt hård på öppna platser
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Very nice work!!

Jag tänkte ut i morrn på dan, finns det nåt kvar att sladda i såfall?

Eller kan jag rent av åka ut och bara nöjesåka :)
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Kan inte ni göra skoterklubbarna i Sverige en tjänst med att åka runt, föreläsa och visa hur det ska gå till på riktigt!? Ni verkar ha bra puts på lederna, ingen tvivel :D
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kan inte ni göra skoterklubbarna i Sverige en tjänst med att åka runt, föreläsa och visa hur det ska gå till på riktigt!? Ni verkar ha bra puts på lederna, ingen tvivel :D
Tja, får vi ett bidrag till klubben för det ska vi kolla på det ;)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kontraster nu i Sverige....här nere i Göteborg så rullar hojarna för fullt och det är knappt så dom största snöhögarna från i vintras syns :)

Snyggt jobbat!!!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag åker ut runt 10-tiden idag. Tar klubbens skoter. Jobbar på Gruvberget mm.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nu är Gruvberget slätt och fint. Har även gjort Åberget ner i Leijonbacken. Mycket svårjbbat.
Stoppade även 2 st crossåkare och avvisade dem från våra leder. Berättade hur mycket idellt jobb vi lägger ner varje år på att ha bra leder. Dom var mycket förstående och åkte ner till älven och fortsatte köra där.



 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Perfekt L-O +++++

Jag brukar som regel bara ta fram till vägen uppe på Åberget men vet ju att Lejonbacken och vidare ner mot älven ser det alltid för bedrövligt ut
Brukar trösta mig med att även uppe vid vägen på Åberget så är det långt utanför våra domäner