sladdat igen...

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
har i kväll varit å sladdat gruvbegret sedan till bodsvedjan å till hängbron men efter leden som går just efter lejonbacken ,mellan elljusspåret å gamla sävastvägen,just före viadukten där leden går under gamla sävastvägen, var det ett djupt dike där skidan på sladden hakade fast i något så karbinhaken som går mellan draget å kedjan som ska dra upp rullen om det hugger fast rätades ut,som tur var hade en kompis som bor i bodsvedjan några liggandes så det löste sig.Jag skottade även snö i diket så nu är det inte så djupt nå mer.
kanske det är ide att klistra ett ämne där man skriver om man sladdar samt var man sladdat...bara en tanke...
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Gott Johnny, antar att vi har en bra deal med Bodens skoterförening eftersom vi lägger ner både tid och resurser med att sladda långt långt in på deras område

Skämt åsido, redan när vi sladdar ner mot Paradisön så är vi utaför vårt område, så personligen tycker jag att om vi vänder före eller kanske efter Lejonbacken så har vi gjort mer än vad någon kan begära
 

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
så sant så Runar men eftersom jag själv kör mycket via bodsvedjan å den leden är för det mesta sönderkörd så brukar jag för det mesta dra en sväng dit också.Jag har då aldrig sett att bodens skoterförening har sladdat där,men jag kan ju ha missat dom också.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
, var det ett djupt dike där skidan på sladden hakade fast i något så karbinhaken som går mellan draget å kedjan som ska dra upp rullen om det hugger fast rätades ut,som tur var hade en kompis som bor i bodsvedjan några liggandes så det löste sig....
Denna karbinhake är tillika säkerhetsdrag och sladdtillverkaren har avrått från att ersätta haken med en större kaliber,eftersom det är den som skyddar sladden/skotern/föraren från skador, så det är nog ide att byta till org.dim.

Jag m.fl. som helt plötsligt efter en luftfärd landat ett par meter framför skotern pga. ej fungerande/obefintligt säkerhetsdrag förstår vad jag menar :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Läge för att köpa ut några extra och klicka fast på lämpligt ställe på sladden?

MVH L-O