slangen i tanken blev gägga !

Bergman1122

Medlem
2 dec 2009
8
0
1
som rubriken lyder så blev slangen i bensin tanken gägga, efter att skotern stått över sommaren så hade slangen blivit mjuk och gått av på flera ställen, den var mjuk som häftmassa. kan det vara nå fel i bensinen eller vad kan felet vara, någon mer som varit med om något liknande ? skotern är en 05as lynx 600:hmmmm2:

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
samma hände på min lynx å det var orginal slangen.... köppte rejälare slang senn ha det funka fint!!

Bergman1122

Medlem
2 dec 2009
8
0
1
jåå slangen är original, jå men vad bra å höra att de inte bara är jag som haft det problemet. thx for the help :)

fjollträskers

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
har haft samma problem lynx hadde skit slangar de året kan även finnas problem med 04 eller 06. finnarna köpte skit slangar dom märkte det men använde dom tills lagret var slut (hörde av en meck) försökte få något på garantin fast den gått ut men det var kalla handen. byt ut samtliga slangar för dom andra löses upp innefrån. troligtvis får du göra ren bensinpumpen jag fick tag i en renoverings-sats det var som gummi i hela pumpen. kolla även förgasarna.
kenth...........

Sundin

Medlem
5 jan 2006
42
0
1
Inte så underligt. Pröva att lägga bensin i ett tunt plastglas och se vad som händer. Vissa plast och gummiblandningar löser bensin upp relativt lätt.