Slarvat bort skoternyckel! Vad ska jag göra?

tigris11

Ny medlem
4 jan 2016
4
0
1
Orsa
Jag har en Polaris 440 Indy sport '92 som inte använts på många år men nu vet jag inte vart nyckeln är. Jag är knappast skoterkunnig så hjälp skulle verkligen uppskattas. Tackar på förhand.

trilla

Välkänd medlem
21 mar 2010
208
2
16
Umeå
Polaris har bara 5 olika nyckelslipningar genom tiderna. Köp en ny på polaris bara.

trilla

Välkänd medlem
21 mar 2010
208
2
16
Umeå
Och jag lovar att det är fler än två kablar. Och troligtvis ska de inte byglas utan lämnas öppna. Så brukar skotrar vara konstruerade. Dra bort kontaktstycket från tändningslåset så ska du se att den startar. Om inte mitt förra svar duger.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Dessutom är tändningslåset troligtvis ändå strax utslitet. Ett nytt tändningslås med två nycklar kostar nån hundring. Dra ur kontaktstycket från det gamla så länge.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Å så får man lära alla hur man tjuvkopplar en gammal Polaris........ kolla nere vid Tändpolen,alltså följ tändkabeln för dom som inte vet,den sitter fast vid en fyrkantig sak,där är det en svart kabel som sitter ihop med en liten hylsa,ryck isär och dra igång,å vipps så har du tjuvat igång den,ända nackdelen är att när du ska stänga av skotern så måste kabeln ihop för varken nödstopp eller stoppknapp fungerar