Slides till Phazer -07

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Finns det bara "vanliga" slides till Phazern? Har försökt kolla runt på dom vanliga webshopparna här i Sverige och finns bara en modell till Phazer som jag utgår ifrån är dom vanliga svarta i plast.

Vet att det finns till många modeller någon typ av lågfriktionsmaterial.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Läste någonstans att det skulle komma en ny modell med typ ingjutet specialmaterial till nytro, dom kanske kommer till phazer med?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hittade dessa original slides...SMA-8FK92-00-HP någon som testat dessa? Passar tydligen till ett flertal olika Yamaha och skall vara "high Perfomance"...därav HP i slutet :)...original slutar på BK.

ishtar

Aktiv medlem
2 aug 2004
92
0
6
46
Arvidsjaur
Det finns HP som är en något bättre variant än BK, men som sagt det kommer en ny modell i December med något nytt material som skall vara ännu hårdare men kommer endast finnas upp till 144"

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Enligt vad jag har hört om egentligen alla Yamaha är att boogiehjulen är en aning för små i diameter så dom går för mkt på slidsen...
Fått ett tips att även borra ur i slidsen med jämna mellanrum för att kyla bättre...
Är nymattan din fullclipsad?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dom nya alu.hjulen jag har gjort är ju lite större diameter på. Jag läste om en kille som testat detta med att borra ur i Slidesen. Han körde med en vanlig och en borrad...den borrade slets mera...så det tycks inte hjälpa. Dock hade han testat att värma upp med en varmluftspistol och sen kyla ner direkt..för att få till en yta på slidsen och det hade hållit lite bättre än original.

Ja den nya mattan är fullclipsad. Mina slides som satt på då jag köpte är hyfsade ännu så får se om jag börjar vinter med dom.