Slidesproblem Nytro X-Ride..

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hej! Jag har en x-ride som gått 140 mil som jag idag lämnade in på garantiservice.. Det blev då även ett slidesbyte eftersom dessa var rätt så slitna. Ska slidsen verkligen bara hålla 140 mil? Är detta ett problem på min modell? Finns det nåt man kan göra för att öka livslängden? Kom med förslag! Det sitter isrivare på skotern och man vet ju om självklarheter som att hålla ner fötterna vid hårda leder för att få lite kylning.. Nötningen satt på mitten av boggin.. Framtill och baktill var slidsen i fint skick. Nu har jag ju nyss köpt skotern så man vet ju inte vad den varit med om tidigare men jag tänkte höra om fler haft problem med detta..

Kan man montera nåt extra boggihjul (billetx ?)? Tydligen fanns det en ny variant av slides hos yamaha som skulle hålla mycket bättre, men problemet var bara att den fanns bara till rtx och xtx, inte till de längre maskinerna.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Är det helclippad matta på x-ride? Vart skillnad som natt och dag när jag bytte till helclippad challanger extreme på min xtx.
Kolla så att du inte har mattan för hårt spänd.

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hei
Har disse på min Mtx-09

http://www.hedsyamahashop.se/vare.jsp;jsessionid=321344DA34E78F449DD6D5855EE3EB26?id=3439&farge=SMA-8FA95-00-SCs.jpg&fargeValg=0

Verkar ju intressant! Var i boggin monterade du hjulen? Har funderat lite på billetx överdimensionerade boggihjul men jag vet inte om det ger nåt..

300 mil nå og slidesen håller enda mange mil.
Verkar intressant! Var i boggin monterade du hjulen? Jag har funderat på billetx överdimensionerade hjul men vet inte im det ger nåt..

Rogerh

Välkänd medlem
25 dec 2007
128
0
6
Monterterade dom efter ca 100 mil och da der slidesen va mest sliten. Har og isrivare .

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
Dupont-slidesen finns bara upp till 365.

Köp boggiisrivarna från ex Modshop som nämdes tidigare i tråden de är överlägset bäst.
Vajerrivarna har sämst effekt när de behövs som bäst, de funkar inte när det blir isigt. Boggierivarna funkar på blankis.

Sätt även dit Billet X 135mm boggiehjul som du var inne på och använd boggirivarna så borde du klara dig