Hej! Jag har en x-ride som gått 140 mil som jag idag lämnade in på garantiservice.. Det blev då även ett slidesbyte eftersom dessa var rätt så slitna. Ska slidsen verkligen bara hålla 140 mil? Är detta ett problem på min modell? Finns det nåt man kan göra för att öka livslängden? Kom med förslag! Det sitter isrivare på skotern och man vet ju om självklarheter som att hålla ner fötterna vid hårda leder för att få lite kylning.. Nötningen satt på mitten av boggin.. Framtill och baktill var slidsen i fint skick. Nu har jag ju nyss köpt skotern så man vet ju inte vad den varit med om tidigare men jag tänkte höra om fler haft problem med detta..
Kan man montera nåt extra boggihjul (billetx ?)? Tydligen fanns det en ny variant av slides hos yamaha som skulle hålla mycket bättre, men problemet var bara att den fanns bara till rtx och xtx, inte till de längre maskinerna.
Kan man montera nåt extra boggihjul (billetx ?)? Tydligen fanns det en ny variant av slides hos yamaha som skulle hålla mycket bättre, men problemet var bara att den fanns bara till rtx och xtx, inte till de längre maskinerna.