Kollade igenom en skoter idag (Safari 400) och överlag så var den i rätt ok skick men en sak som inte var så bra var primärvariatorn.
Det var rejält med gummiavlagringar som vi tog bort med tvättsvamp och t-röd men när gummit var borta och man drog med fingret så kände man att det var "gropigt" längst ner (ca 3cm) där det hade slirat så troligen har dom dragit för tunga kälkar med den.
Hur allvarligt anser ni att detta är? Säljaren hävdar att skotern är i toppskick. Jag tänkte konsultera en auktoriserad lynxverkstad i morgon men spontant så känns det som den där variatorn är i behov av renovering.
Det var rejält med gummiavlagringar som vi tog bort med tvättsvamp och t-röd men när gummit var borta och man drog med fingret så kände man att det var "gropigt" längst ner (ca 3cm) där det hade slirat så troligen har dom dragit för tunga kälkar med den.
Hur allvarligt anser ni att detta är? Säljaren hävdar att skotern är i toppskick. Jag tänkte konsultera en auktoriserad lynxverkstad i morgon men spontant så känns det som den där variatorn är i behov av renovering.
Last edited: