SLP Powder Pro till Nytro

fiskemicke

Medlem
8 jan 2008
8
0
1
Sävar
Hello!

Har en Nytro som jag funderar på att sätta Powder Pro-skidor på. Är det nån som satt dit sådana på sin och kan berätta vilka fästen ni använde? Har förstått att SLP inte har några själva för Nytron.

mackan#188

Medlem
16 jan 2008
14
0
1
Östersund
Hej, jag har precis monterat på mina och det ska vara vanliga yamaha plattor på slp skidorna. men det funkar med arctic plattor med men då måste man byta ut bultarna.

HANZZON

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Gellivare Svärje
Har nån nån rekomendation på skidor C&A el SLP ?
Vilken modell? finns ett gäng av dom olika...
Funderar på att byta bort mina tandpetare till nå andra men osäker vilken modell...
Vill ha nån som e allround både led + puder :)

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jag har satt SlyDog Powderhounds, 7" breda, grymt bra bär i dom och grymma på led. samma som deras racing skidor men just lite bredare.

inte direkt gratis fast man beställer dom från USA direkt. strax över 4000:- med tull och moms.

www.slydogskis.com om ja inte minns helt fel.:eek:

kan inte jämföra med SLP PP då jag aldrig kört en skoter med sådana. sen ska man ju prova på samma maskin om det ska vara rättvist.

:ciao:

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Har haft slp pp på min nytro tyckte den va alldeles för nervös dock så funkade det bra i lössnö jag har bytt till slydog funkar bra på led och flyter fint i lössnö men styr inget vidare om det är löst annars är jag nöjd.