SLP Powder Pro VS MT-9

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Skulle säga att skilnaden är att powderpro styr i alla fören och det gör inte mt9. Dock så blir det rejält tungstyrt med powderpro.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
KÖP INTE MT-9!! Den äter framvagnar och styr riktigt dåligt. Kört ca 170 mil med mina och dom går inte ens att ge bort till nån, helt slut är dom. Köp SLP lr C&A Pro istället!

david_87

Medlem
12 dec 2007
32
0
6
Kiruna
Skulle säga att skilnaden är att powderpro styr i alla fören och det gör inte mt9. Dock så blir det rejält tungstyrt med powderpro.
Därför man inte sett/hört speciellt mkt om just powderpros på Nytro?
OnT så har jag uppfattningen att det är C&A som är den rätta vägen när det gäller nytro, dock så vill jag även framhäva Yamahas egna äldre mountain skidor som jag tycker fungerade mycket bra.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Mtx skidan funkar i princip lika som p-pro. Lika tungstyrd. Man får helt enkelt väga för och nackdelar tungstyrt och bra styrning eller dålig styrning som går lätt. Jag föredrar mtx eller p-pro, skulle ha varit eps på nytron bara!

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Titta även på slydog powderhound har haft de på mina 4a senaste skotrar och alla har fungerat klockrent har även testat med 2 modeller av c&a och slp på 2 av skotrarna och ger inte alls samma trevliga resultat !

Bara ett tips !

mustaparta

Medlem
5 apr 2010
22
0
1
Luleå
Har ju ett par PP liggande , köper nog fästen som passar .... Är sjukt missnöjd med MT-9 som sitter på nu ... Nackdelen med PP är ju att spårvidden är konstant , dom går ju inte att flytta ihop .... Annars tror jag ju att MTX skidan ett alterantiv .....

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Har testat slp pp och powerhounds på nytro säger bara en sak slp alla dagar om man jämför dessa skidor på en nytro. Powerhounds funkar inte bra då de är moddigt. Tycker inte slp är tungstyrda heller.

mustaparta

Medlem
5 apr 2010
22
0
1
Luleå
Fick en tanke , det kan kanske gå att borra nya hål i skidfästerna så att man mindre spårvidd .... kan ju ge nån centimeter .....