SLP PP eller c&a pro??

skoterbirden

Välkänd medlem
2 feb 2010
140
0
6
Piteå
hej har en re 800 -08 och tänkte köpa nå nya skidor och då tänkte jag vilka är bäst på dom här REarna? funderar på nå c&a pro xtx eller SLP pp vilka tycker ni är bäst på dom här skotrarna?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Min åsikt är slp för lössnö och xtx för hårdare före. Slp känns mer lättburkade än xtx men xtx är mindre spårkännsliga, åker själv slp och har gjort så i 6 år och lever än! :-D
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Kör på slp fast dom är nästan livsfarliga när de är skaraföre men annars är dom sjukt bra!
Har SLP på min. Tycker inte alls att dom är så farliga i skarsnön som folk pratar om. Dock är det jävligt viktigt att man får korrekt toe out på dom. Annars blir färden spännande.
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Enligt min erfarenhet så skär dom lätt ner genom skaren, så skotern dyker snett framåt. Inte så roligt oavsett hur fort/sakta man kör.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Jag kom inte riktigt överens med mina powder pro, det är ingen dålig skida, bättre än de flesta originalmonterade. Men de är så jäkla nervösa och det är inte roligt när de skär genom skaren och man nästan seglar över styret eller får styret i pungen som jag lyckades med :)
Bytte till XTX inför denna säsong och jag är grymt nöjd, bättre allround skida får man nog leta efter. Enda nackdelen är att de är något tungstyrda, det är powder pro också men inte lika mycket. Men för mig som kör 90% lössnö har det ingen betydelse.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
ja tyck slp pp skidorna är lite väl nervösa av sig vid ledkörning ibland, så pass hög profil på dom skidorna.

Men de är ju ingen dålig skida iallafall!
 

niemi

Medlem
28 dec 2011
32
0
1
Kiruna
Kör med c&a pro xtx på min re 800 -11, grymt nöjd med dem :) har kört med slp på mina tidigare skotrar och de är som vissa säger, livsfarliga i skare :)