SLP PP skidor

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Någon som har erfarenhet av att montera SLP PP skidor på en Viper?

Blir lössnögången bättre?

Vilka för/nackdelar får man av att montera dessa skidor?

Är det någon idé att byta till dessa skidor?

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Har ingen egen erfarenhet av dom, men att dom sitter standard på lynx rs maskiner säjjer väl kanske en del, dom säjjs ju vara världens bästa skidor när de är löst å mjukt, så du lär nog inte bli besviken... Sök på forumet så lär du hitta en del om skidorna i allmänhet iaf...

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Det är den bästa uppgradering man kan göra på en skoter!!!

*lössnögången blir MYCKET bättre (helt plötsligt gick phazern bra i lössnö).

*enligt mej finns det inga nackdelar annat än att dom blir lite spårkänsliga på skare men det är det enda jag märkt på dom under mina 200 mil med PP skidorna.

*Det fnns ingen idé varför du inte skulle byta.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kör med dom på min IQ och kan säga..de är dom bästa skidorna du kan ha på en skoter helt klart.. har kört med orginal-C&A pro på polaris-yamaha-skidoo.. och de är endast C&A pro som håller ungefär samma standard..varför man väljer C&A pro är för att dom är snyggare...

men i allt så är SLP skidorna grymma ÖVERALLT..både på leden-pudret-skare osv.. och att dom blir lite spårkänsliga på skare är ju självklart när man kollar på kölen..den är grov nå jäääävulskt..dock så ska man inte gnälla..skidoos org skidor är ju ännu värre....

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Som alla föregående talare skrivit så är det grymma skidor.
Dock tycker jag att yamahas egna MM skidor är ett riktigt bra alternativ om man redan har originalskidor. Då behöver man varken köpa nya styrstål eller krokar
Jag kom undan med dryga 2000kr när jag satte MM skidor på min viper. (man behöver ett par andra bussningar också, annars passar allt original).
Fördelarna med dessa skidor är precis samma som SLP PP, dom blir sjukt mycket bättre i snön. Nackdelen är densamma, lite väl spårkänsliga i hårt före.

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Okej, tack för de bra svaren. Fick svar på allt jag ville veta. Dock så dök nu en ny fråga upp. När man köper t.ex. SLP PP skidorna, följer då alla nödvändiga delar för montering med eller får man köpa det bredvid?