SLP system, ska jag?

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Vad säger ni ska jag köpa ett slp system till rmk´n? hur högt låter det? jag kan bli less på ljudet av vissa slutburkar, är slp-pipa, burk ännu värre? hur fungerar det med originalmappningen? hjälp mig nu, jag ska köpa det i dag!

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Tycker inte att det låter allt för mycket Men ett annat ettrigare ljud blir det ju. Om mappning skall ej behövas men Det går ju att få ut lite mer mos.
-07 700 158hk med SLP och V-power eller 98okt med bensinboost.
Har haft SLP på både -01an och -07an.
Har PSI på SXRen den låter riktigt illa men fränt (trippel)

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag tror att det är ljudet jag kommer störa mig mest på.. Jag såg på några youtube klipp där dom hade slp på en 700 cfi och hela dalen sjöng ju, fast inte speciellt vackert. Nu kanske det inte gör ljudet rättvisa så där på en dåligt inspelad film, men ändock.. Fan hur ska jag göra?

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Kolla om det går att få tag på begagnat. Då kan man alltid byta tillbaka till orginal utan att förlora pengar på det. Annars ska man nog få tag på nån som har detta monterat å lyssna i verkligheten.

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jag läste någonstans att man måste dra om kabelstammen under huven när man sätter på pipan. stämmer det?
blir det för varmt under huven så man måste köpa ett ventkitt?

Jag har fått tag på begagnat faktiskt, 3500kr..

E

eMe181

Helt ärligt, inte för att vara dum eller något... Tycker hellre att man snålar på med orginal. Det ger ju såpass lite hästar, samt att man inte kan njuta av körningen ( Iaf inte jag ). Man ska väl kunna dra på utan att den dånar i huvudet..

Det är väl mest min tanke...

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
nej inte är du dum, jag tänkt samma sak. Man kan säga att jag velar lite fram och tillbaka och då är det ju tur att man har ett forum att luta sig mot:)

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
vet jag inte riktigt vad det ger på 700 cfi:n men oftast tycker jag en bättre investering med v-kitt.
Måste dock säga, Slp systemet är nog det "minst skrikiga" av pipor och slutburkar, så oljudsmässigt tycker jag dem som kört med slp inte låter så illa, vässer lite mer vid full mutter.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Vill man åt fränt ljud ska man då inte köpa slp,sjukt tråkigt ljud på polaris med slp.

Mbrp eller Sno Stuff Rumble Pak ger skönast ljud,effekten är nog mest troligt försumbar i vilket fall som helst..

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Vill man åt fränt ljud ska man då inte köpa slp,sjukt tråkigt ljud på polaris med slp.

Mbrp eller Sno Stuff Rumble Pak ger skönast ljud,effekten är nog mest troligt försumbar i vilket fall som helst..
Låter absolut INTE skönt, vare sig för skoterälskare eller skoterhatare. Om du läser så vill han inte ha allt för högt ljud från sin skoter

Polaris med SLP låter inte farligt högt, snäppet vassare än original men inte speciellt högre.

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Polaris med SLP låter inte farligt högt, snäppet vassare än original men inte speciellt högre.[/QUOTE]

men det låter ju ganska bra, då kanske man skulle ge det en chans. låter det förjävligt så får jag väl sälja vidare.

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Hade bara själva slutburken på min Dragon 700. Sålde den då jag tyckte den lät för mycket för de övriga i byn när jag körde på kvällarna. Den är dock rätt ok, men ljudet på toppvarv spred sig lite för långt med sin ettriga karaktär. Märker ingen större skillnad på förarplats med eller utan den (inte effektmässigt heller). Men jag kanske har gladare grannar.

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Låter absolut INTE skönt, vare sig för skoterälskare eller skoterhatare. Om du läser så vill han inte ha allt för högt ljud från sin skoter

Polaris med SLP låter inte farligt högt, snäppet vassare än original men inte speciellt högre.
Nä det kan jag hålla med om,att det retar i onödan.

Men vissa gånger skulle i alla fall jag vilja ha en burk att vråla omkring med en dag eller två ute i obygden och sen byta tillbaka,och i det fallet skulle jag aldrig välja en slp som jag tycker låter töntigt!

Det är ju bara leta på tuben,finns alla möjliga filmer där med polaris med burk/system.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Sätt hellre pengarna på riktiga framdämpare, jag tycker slp låter högt och lite fjantigt, liten eller ingen effekt skillnad.
Har annars slp pipa med burk till salu, pm vid intresse.

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jaha men jag får dem av en kompis så jag förlorar inga pengar om dom är kass. Har nog bestämt mig att skita i slp pipan och satsar istället på ett variatorkit. Någon som kan rekommendera ett kit till rmk´n?