Slutar gå i pudret.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Aaaah! Nu har det hänt igen. Var ute och åkte i pudret igår. Skotern gick sämre och sämre, typ 40 km/h på fullgas, och till slut stannade den. Stank bensin. Bogserlina hem från skogen. :mad:

Det verkar som om den inte får luft, utan bara soppa. Jag provade att ta bort filtret, men det hjälpte inte.

Det kommer in massor med snö under huven, jag misstänker att det kan orsaka felet.

Fråga: om man vill täta igen snögallren ännu mer, vad använder man då för slags filter el material?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Haha läs mitt inlägg om mesh tyg, flera som har detta bekymer. som sagt, snön tätar filtrena och/eller smälter snön å dränker skotern med vatten

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag stänger gallren då jag kör i mkt puder. Enkelt och billigt!

Blir det för varmt så måste man förstås tänka om.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
En kompis har ett liknande problem.
Den går hur bra som helst på leden, men då man svänger av och kör i puder så går den bara sämre och sämre. Till slut orkar den inte ens fara fram av egen maskin.
Väntar man i ca 15 min så går den dock lite bättre.

Om man sedan kör upp på leden igen så går den hur fint som helst.

Kan det vara så att snön som kommer in i motorrummet är orsaken?
Är en Mach1 -91.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Tog lös förgasarna igår kväll. Det var vatten typ överallt, i luftburken, i gasarna, i insuget osv.
DESSUTOM, när jag tog lös ena förgasaren låg flottörhuspluggen kvar nere i baljan...den hade skallrat lös! Huga...

Nu har jag satt myggnät (grått plastnät) innanför alla huvgaller och tätat styrstångshålet (öppet där pga styrhöjaren). Får se hur det funkar. Återkommer med rapport efter helgen.

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
myggnät måste ju räcka, kanske inte frammi med fart och snösprut men annars så var det ju smart..rapport tack och kanske bilder?

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Finns även prylar för den stilmedvetne att lösa problemet med, sök på t ex Carbon Fiber Hood Deflector Kit – XP Chassis , borde inte gå lös på så mycket i frakt .

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Man måste tänka på att både avgaspipan å remmen också måste ha kylning, så man får inte stänga till alldeles för mycket