slutburk ac f7 03 efi snopro?

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Hejsan igen! Har nu haft skotern i 3 dagar och jag är enormt nöjd med den dock är det ingen snö men lyckan och längtan tills vintern är enorm ska ni veta!. Dock undrar jag vilken slutburk jag ska ha till den.. Jag vill gärna ha en som jag varken vinner eller förlorar effekt på. Den ska inte låta alltför mycket.. Vill mäst ha lite vasst smatter i den.

Varmt tacksam för svar:)!.

Mvh En stolt f7 ägare.

B

Biosteel

originalburken beskriver du ju själv så jag föreslår den =)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Köp bränsle för pengarna istället. Burken förstör inte bara dina öron!
Men nog om de. :ciao:

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Som sagt, du har beskrivit original burken. F-serien har ett ganska vasst ljud original.

Ett tips om du köper en slutburk så håll dig borta från speedtech, då hinner du bara starta skotern så byter du tillbaka. En kompis har speedtech burk på sin F6a, herregud hur illa den låter och den går inte riktigt bra heller men han tycker den går bättre med burken där(luras av ljudet ?!)så ja tror den kommer rasa snart.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Som sagt, du har beskrivit original burken. F-serien har ett ganska vasst ljud original.

Ett tips om du köper en slutburk så håll dig borta från speedtech, då hinner du bara starta skotern så byter du tillbaka. En kompis har speedtech burk på sin F6a, herregud hur illa den låter och den går inte riktigt bra heller men han tycker den går bättre med burken där(luras av ljudet ?!)så ja tror den kommer rasa snart.
Be han hålla full gas ett tag och sen ta upp stiften och kolla så ska du få se att han kastar speedtech burken i sopkorgen. Min kompis hade en sån på sin F7a och han tyckte den gick så bra med den (men lät förbannat illa!) så får jag och brände ur den och när jag tog upp stiften var dom kritvita! Och det ska det INTE kunna bli på en EFI så något stort fel är det ju med speedtech burkarna.

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Köp ingen slutburk. Jag har haft en och den gick bara sämra + att när man kör och pumpgasar så låter det som en tutar. Orginal är MKT bättre. Tycker F-serien låter nog bra som dom gör orginal.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Du har en av marknadens mest höjljudda skotrar av den årsmodellem och du vill att den ska låta mer? gör nått annat i stället, det finns mycket kul att göra på en F7:a

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
skaff dig en hör apparat och skruva upp den på max så ska du se att till och med ockelbo 300 skriker då:)

boggy

Aktiv medlem
6 nov 2007
78
0
6
Jag tycker att Tikka's slurburkar fungerar bra, och man tappar ingen effekt med dom, däremot kan de låta ganska högt men det är ju bara kul för det mesta!