Och kör man bil så kör man inte på sin egen gård heller..
Sen har jag haft volvo/ford/bmw men har inte haft nån som hörs på flera mils avstånd så dra inte alla över en och samma kant...
Värst är ju dessa ***** riskokare som låter som symaskiner och tror dom är några street race bilar...
Sorry för offtopic...
Du förstår vad jag menar. Våra allmänna vägar brukar oftast vara långt från husen.
Grusvägarna är oftast privata, dem ska man ge tusan i att köra på.
Sen äger faktiskt staten alla marker indirekt. Vill de bygga en väg på din åker så gör dem det, du får bara en liten summa för besväret.
Bilar är invävt i det svenska samhället, vi behöver dem. Det skrivs insändare om stökiga volvoraggare utanför donken, men vad ska man göra, det kan inte påverkas lika mycket som snöskotar. Skotrar är ett nöje, så egentligen är det bara att förbjuda skiten förutom för företagare.
Och om du får en bil att låta som en skrikig skoter, då har du lyckats riktigt bra. Det finns inget som låter så sjukt långt bort som en skoter med nada dämpare, och speciellt om dem leker på samma ställe, kan vara ett h-e.
(Och angående bilar som "härjar" i byn så har jag inga kommenterar. Våran by slipper dessa iq befriade varelser.)
Jag drar alla över samma kant, har sett för mycket skit.