Slutburk

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Om jag har en tex en enduro 600 och vill montera en slutburk och jag vill få den att låta så högt som möjligt och det står mellan en Tikka Wildsound och en MBRP vilken är den mest högljudda.

Jag har alltid undrat vilken slutburk som låter högst och jag kunde inte avgöra vilken av dom här två som är vinnaren.

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Har för mig att snostuff rumble pack är den mest högljudda. Nu var det inte dom du frågade efter men iaf.

Nu hoppas jag för alla skoteråkares skull att när du fått din slutburk inte är och tokgasar genom bostadsområden.

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Tikka Wildsound låter lätt mycket... Smattrar som fan på tomgång och lever jävel, kolla in f7an på youtube sök på tikka wildsound. Man hör hur den smattrar efter han dragit på!

B

Biosteel

Om jag har en tex en enduro 600 och vill montera en slutburk och jag vill få den att låta så högt som möjligt och det står mellan en Tikka Wildsound och en MBRP vilken är den mest högljudda.

Jag har alltid undrat vilken slutburk som låter högst och jag kunde inte avgöra vilken av dom här två som är vinnaren.
skulle ju vara att bygga en egen. och använda ett rakt rör som en kvartvågs pipan och erhålla logF*20= 8db + (oberoende på resonanser) :ciao:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Min bror hade en MBRP på sin enduro 700 och den lät då satans högt iaf. När han inte var hemma en dag så satte jag på original burken för ljudet var så ***** irriterande. Gick inte och köra bredvid han. Så den rekomenderar jag inte om dina inte dina polare älskar högljudda maskiner.