Smäller från boogie

robbaxxxx

Aktiv medlem
21 dec 2010
92
0
6
Hej! Jag och min kompis var påväg hem idag när vi varit ute och åkt på min ski doo mxz 583 -98. Jag skjutsade han på min. Körde över en väg och upp på andra sidan vägen uppför en skottad snövall. flög en meter högt och en meter långt kanske och det blev en rätt så hård landning. Efter det så smäller det lite grand från boogien till och från. Det smäller lite mer om man ger lite gas också, vad kan ha hänt??.... kan det vara dämparen? någon axel? balatarem? boogiehjul?

robbaxxxx

Aktiv medlem
21 dec 2010
92
0
6
Raaf: Vart skulle en bult ha gått av isåfall?
Jag har legat under skotern utomhus nu rejält påklädd och haft en kompis som lyft och tryckt ihop där bak där man kan lyfta skotern så jag ska kunna märka vad som är fel... det enda som jag hittar är att när jag kör så liksom klockar det till någonstans under skotern i boogien, också är det tyst och kommer igen efter nån sek, det klackar även till om man bromsar till.... vad kan vara fel snälla kom med förslag och svar vill ut och köra på jullovet!!:(

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Någon bult som håller dämpare, stag eller ja, nästan vad som helst i boggien. Kör in skotern i värme och smält ur den och se efter, har du inte möjlighet att ta in den, spola ur den med varmt vatten istället.