Smart ride suspension

Blachowski

Ny medlem
9 apr 2013
4
0
1
Mora
Hej! Behöver lite Hjälp!!

Har nämligen blivit erbjuden att köpa en Artic cat ZL 600 Efi ss -02 av en polare men det finns lite defekter på den.

Största problemet med skotern är att dämpningen i biggin verkar ha tappat sin smarthet och funkar inte det minsta. mjuk så det slår igenom i minsta gupp.

Finns det nån som har lite koll på hur Smart ride suspension fungerar ?

Går det att få nån ordning på detta problem ?, eller ska man byta ut skiten mot "vanliga dämpare"

Tänkte jag skulle höra mig lite för innan, så jag inte köper grisen i säcken och detta blir en dyr historia.

Tacksam för svar!

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hej. Har eftermonterat SS dämpare på en Mountain Cat. Tyckte dom fungerade ganska bra. Dock gjorde firman som renoverade ett uselt jobb. Så en tätning som skulle vara bytt läkte olja över sommaren...

Som tidigare poängteras det är samma mått som på vanliga dämpare från samma chassien.

SS dämparna behöver spänning så får dom inte matning blir det ingen funktion. Det är en variabel strypning som regleras baserat en givare i dämparna.

Blachowski

Ny medlem
9 apr 2013
4
0
1
Mora
Jaha okej så det är bara en 12v matning till dämparna så sköter dom sig själva alltså?
tänkte först att om dom var styrda externt på nå vis,

Han som äger skotern hade slagit runt ute på sjön, efter det så hade dämparna ballat ur och rutan gick sönder.

men va bra tack för svar! ska kolla om det är nå spänning fram till dämparna