Snö i Gautosjö

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Hej, jag och några polare funderar på en tur upp till Gautosjö i början av säsongen.
Är det nån som har koll på när det brukar börja vara körbart där?
Med det menar jag så att det går att köra nere bara några meter över havet, och en 60-70 cm åtminstone, uppe på fjället. Behöver inte nödvändigtvis gå att köra på några sjöisar. Tack på förhand!
 
D

Draken

Inte så kul att fara till gauto när det inte är så mycket snö och inga isar då det är mycket stenigt i området och man måste köra över vatten för att komma upp på fjällen.
 

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Nån som har koll på snön där uppe nu? ska upp snart å de skulle ju va kul om de va lite snö å tala om :)
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Var upp förra helgen, å nog fanns de snö, men blåsten som varit har inneburit att åtminstone snön på Krappesvare hade blåst undan..
Men kan säga att lederna var kanon då.. =) När åker du upp?
 

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
åker upp på tors å stannar helgen... Lät ju bra att lederna va kanon synd bara att man försöker hålla sig ifrån dom så mycke som bara är möjligt :) De e ju pudersurdfandet å en del klättring (med en kort xp :) ) som jag håller mig till å då lär de ju finnas en viss chans till en kanon helg då!
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Nog ska de finnas snö där nog, =) Spara lite till oss, vi åker upp Onsdag nästa vecka..
Hyr ni stuga eller?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Dra upp ett gäng till gauto till våran stuga där torsdag nästa vecka. var till jäckvik helgen som var och snö finns det, och mycke av det också, dock renblåst uppe på kalfjällen. Hittar man bara ställena dit all snö blåst så är det långt över metern
 

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Känns som de kommer bli en kanonresa de här.. hoppas bara på vädret oxå... joo vi hyr en 4 bäddar på campen... Har ingen naing vad den kostar men skulle tro att de inte handlar om miljoner iaf :)
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Såg ut att komma lämpligt till man åker upp till Stugan igen... :D
Rbanan: var där uppe har ni stugan? Samma område som oss? :)
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Jo nog fanns det snö, men på fjället verkar det mesta ha blåst iväg någonstans.. Men det går att hitta snöhål där man sjunker ner till midjan iallafall.. Det har dock blivit en tunn skare på snön på de flesta ställen...