http://www.aftonbladet.se/vader/article13890696.ab
Om man nu ska tro på vad meteorologerna säger så verkar vi få vänta ett tag på snön hwell:
Om man nu ska tro på vad meteorologerna säger så verkar vi få vänta ett tag på snön hwell:
Daligt med sno har, bara sand och palmer sa langt ogat nar...Är det nå snö där då?
Nja, snö hade vi kanske inte men nog var det kallare under okt-nov 2010 än vad det är i år?? Det är ju knappt att det har varit frostnätter under en hel månad.Lite nojjigt att det är så dåligt genom hela landet. Här i Östersund är det faktiskt ingen större skillnad från ifjol iaf än så länge, då kom snön framåt slutet av november om jag inte minns helt... Men snart måste de börja till fjälls däremot!
Nej det har jag däremot också tänkt på, det var ändå kallare överlag förra höstvintern än i år. Och som du säger, (and don't get me wrong, jag vill _verkligen_ ha snö) men snön kommer komma tillslut... Man får va nöjd över det lilla sålänge, som att nattfrosten låg kvar hela dan idag t.ex!Nja, snö hade vi kanske inte men nog var det kallare under okt-nov 2010 än vad det är i år?? Det är ju knappt att det har varit frostnätter under en hel månad.
Man kanske inte får säga så här på ett skoterforum, men jag tycker faktiskt att det är skönt att det varken är snö eller kallgrader nu...man har kunnat jaga längre än vanligt, man slipper skrapa rutorna och jävlas innan dagislämningen på morgon, man slipper skotta, man slipper ta på sig femtielva lager kläder, osv, osv
Är inte ett dugg orolig inför vintern, vinter kommer alltid förr eller senare.
Kunde inte sagt det bättre själv, den kommer när den kommer!Man får ju helt enkelt spela med korten man fått.......går inte att få vintern hit snabbare, hur mkt man än vill ha den.