ni som har fått lite snö, stämmer tex smhi`s prognoser om hur mkt snö som ska komma och när? det ändras ju i varje uppdatering dom gör..
Helvete! Finns det jobb och hus till salu däruppe.Börjar vara kring halvmetern runt arvidsjaur nu faktiskt!
Svenska avundsjukan spred sig precis genom kroppen på mig!från akka(Arvidsjaur) idag var varierat snötäcke allt från 2-4 dm men gick gode bra o köra på men man får ju tänka efter där det är stenit osv
Ska köra i helgen men det blir nog inte lika kul som jag trodde för någon dag sedan...Men vad är detta...REGN i fjällen möjligtvis i kväll och imorgon.
Jag tänkte ta premiären i helgen.......man kan bli gråhårig för mindre.
Jag har inte skotern här på plats men jag tvivlar starkt på att det går att köra någonting.Kill me now!
Plontas om du är på plats får du gärna avlägga rapport till mig eller tråden om hur läget ser ut imorgon.
Är det bara möjligt att få åka några mil led skulle jag vara störtnöjd
Vad är det för temp?Jag har inte skotern här på plats men jag tvivlar starkt på att det går att köra någonting.
Det kan vara lite bättre på Avasjö-sidan än här på Borga-sidan dock.
Även om jag hade haft skotern här nu finns det inte en chans att jag skulle gett mig ut, även om fast abstinensen är enorm.
+1,3C nu, tydligen var det mer snöblandat på Avasjö-sidan fick jag höra precis.Vad är det för temp?
Finns det någon möjlighet att regnet blivit snö högre upp?
Perfekt! blev en ny startsida på datorn nuhttp://www.smhi.se/vadret/fjall/fjallobservationer
Kolla station på stekenjokk. Ligger på minussidan så det bör vara snö i högre terräng.
Här finns också bra info om nederbörd och temp.
Uppdateras varje halvtimme.
http://trafikinfo.trafikverket.se/LIT/#url=Vagtrafiken/Karta&func=messageSearch&value={countyNos:'23',selectedMsgTypes:'road'}
Haha!Perfekt! blev en ny startsida på datorn nu
Nä denna hade jag faktiskt missat har haft kameran på blåsjöfjället som startsida förut men märkte att denna station uppdateras lika ofta som kameran fungerar, alltså inte när det snöar eller blåser mycket...Haha!
Den trodde jag redan du hade koll på!