Snöskoter i Olden, Jämtland?

markussegerlind

Ny medlem
10 feb 2025
2
0
1
40
sverige
Hej!

Vi är ett gäng från södra Sverige som har kört skoter med IdreExperience i ett par år, det har blivit en årlig tradition. Nu funderar vi på att byta destination nästa år eftersom en av oss har en jaktstuga i Olden. Planen är att hyra skotrar i närheten och köra dagsturer från stugan.

Vi ser framför oss lössnöåkning, turer upp på fjället om vädret är bra, göra lägereld och grilla korv.

Är Olden ett bra ställe för skoteråkning?

Tips på en bra uthyrningsfirma? När vi åker med IdreExperience kör vi på Summit 850 och vi skulle vilja ha något likvärdigt.

Tack på förhand!

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.405
183
63
Offerdal, Jämtland
Jag bor inte allt för lång ifrån Olden och det finns en del körning där men tyvärr är det förbud på stora delar av fjällen. Du kan se på skoterkartan på Natureit.se vart förbudsgränsen går. Just för stunden så är det dessutom kasst före häromkring med lite snö och relativt hårt men det verkar ju vara så överallt just nu.
Angående uthyrning av skotrar så har jag inte jättebra koll men Oktan och Motorhuset antar jag har uthyrning.

markussegerlind

Ny medlem
10 feb 2025
2
0
1
40
sverige
Tack för svar, vi kom precis från Idre och körningen rund Gördalen och Grövelsjön var kanon mjuk och fin snö, kunde väll vart lite mer men ändå 😊
Vi skall inte göra någon mer resa fören nästa år så vi har lite tid på oss att reka uthyrning mm.
kanon med skoter kartan skall sätta mig ikväll och kolla