Snart integrerad!

kallekula01

Ny medlem
22 feb 2015
4
0
1
hej!

Ny på forumet och behöver lite hjälp!
Jag har kanske Sveriges mest komplexa problem, jag är ute efter en skoter, men jag har ingen aning om skotrar. Ja förmodligen skulle jag behöva läsa på osv, men vintern är snart en svunnen tid. Så måste handla snabbt, så man kan lägga några mil innan snön är bort! Mecka och lära mig om maskinen får jag lägga sommarmånaderna på!

Så nu hoppas jag få lite hjälp av erer! Jag är ute efter en skoter i 20-30 tusen klassen, vet inte om jag kommer tycka det är så kul därför vill jag inte lägga mer.

Jag hade gärna haft en som jag kan köra runt i lössnön eller ta med den upp till fjället för att köra där och fiska osv. Dock är jag inte sugen på en touring modell. Skotern får gärna finns i norrland med omnejd.

Hoppas jag kan få lite hjälp!

AndreasZ

Aktiv medlem
30 dec 2012
82
0
6
Skulle rekommendera en ski doo med Rev chassit. En rev 600 eller 800 med 44mm matta så kan du köra lite varstans. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
En Rs så får du bestycka mycket och skruva..
Och när du skriver att du vill kunna köra i Lössnö ska du satsa på en något längre skoter, som typ renegade,summit..

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Mitt tips på en bra alloroundskoter i det prisspannet som du eventuellt inte behöver skruva så mycket på, skulle nog vara en F7ext.
Den är inte BÄST på nånting med den är BRA PÅ ALLT om du förstår vad jag menar =).
den är iof en "sittanerskoter" men den går som ett skott och tar sig väldigt bra i snön om man nu vill ut i det fria =)

AndreasZ

Aktiv medlem
30 dec 2012
82
0
6
Har funderat på en mxz 600 rs, hur hade en sådan funkat?

En rs har du ingen back på och så är det som sagt lite mer skruva. Men en skidoo renegade eller en summit med rev chassit kan du hitta för de pengarna. Själv kör jag en skidoo 600 h.o 2004 och jag är nöjd hittills. Finns ju schyssta filmer på Youtube där du kan kolla in hur de går och ser ut :)

Sent from my iPhone using Tapatalk