Sned framvagn på F6 -06?

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Jag är spekulant på en F6 från 2006 och skulle uppskatta lite hjälp av någon kunnig forummedlem. Skotern i fråga verkar fin förutom att den troligtvis har fått en smäll kring skidinfästningen vänster fram. Detta har fått till följd att framvagnen blivit lite sned och skidorna verkar stå lite för mycket "toe-in". Justeringen av "toe-in/out" är skruvad i botten vilket gör att skidorna inte kan justeras ut mer med hjälp av detta. Även skidinfästningen (inringad på bild, dock ej på skotern i fråga ) är i princip vertikal, vilket den inte är på höger sida.

Så till funderingarna; vad kan detta tänkas kosta att åtgärda på verkstad? Finns det någon risk att även chassiet är snett? Är det värt att köpa skotern eller skall jag avstå?

Tack på förhand

Attachments

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Om den inte är ordentligt mycket billigare än andra skotrar så hade jag stått över. Det finns så mycket maskiner ute på marknaden att det bara är dumt att köpa en där man vet om ett ganska dyrt problem.

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Ja, om det inte blir rejält billigt är det naturligtvis inte aktuellt med något köp. Därför vore det bra om någon kunde ge sig på en ungefärlig kostnadsuppskattning, så man vet hur mycket man ska pruta. Eftersom maskinen var så pass fin i övrigt vill jag inte riktigt ge upp den ännu.