vilken av dessa 2 går bäst efter leden, djup snö??
vilken skulle ni rekomendera??
velar mellan dessa...hjälp..!!!
vilken skulle ni rekomendera??
velar mellan dessa...hjälp..!!!
f7an har mer ork i lössnön, 440is kan nästan kännas slöa i lössnö. Kan dock inte uttala mig om hur stor skillnad det är på hur lätta dom är i förhållande till varandra att burka osv med. Men min mxz 440 x är faktiskt riktigt rolig i lössnö, dock skulle jag vilja ha lite mer krut vid tung lössnö!nord_man skrev:jag kör väldigt blandat dvs. både en heldel gropiga leder men en del djupsnö med.. är det mycket som skiljer dessa två i lössnön??
Du ska väl ändå inte ha dubbar som är längre än kamhöjden?nord_man skrev:Men hur blir F7:an när man dubbar mattan? hur går det med kylarna då?? problem??
MEN snälla vad tänks det med här på forumet? en 440 är gjord för bana å inte för led! en f7 tar en sno pro på alla de sätt å vis på en led, oavsett den är gropig eller slät! å att den går bättre i djupsnö kan man väl tänka sig!Sauce skrev:Om du bara ska ligga och trycka efter gropig och kurvig led och hoppa så skulle jag ta 440in, ska du däremot köra efter rätt platta och raka leder så skulle jag ta f7an. f7an går bättre i djupsnö, ganska mycket bättre oxo
Jag skulle helt klart välja en 2005 dels på grund av floatarna som sauce skrev, men också för att det är Daimond drive på dom (fast vet inte om det fanns redan 2004 ??) och att den säkert är betydligt mer lättsåld på grund av detta! Nåväl är inte så stor prisskillnad på dom så jag ser ingen fördel i att köpa en 2004, förrutom priset, försäkring osv. men det är ju baggateller!nord_man skrev:då kanske det blir en F7:a då... nån som vet hur stor skillnad det är mellan en -04 och -05:as F7:a???hjälp??
Man skall visst ha dubbar som är längre än kamhöjden, annars så försvinner vitsen med dubbar.camata skrev:Du ska väl ändå inte ha dubbar som är längre än kamhöjden?