sno pro kolvar

gurraa

Aktiv medlem
25 jul 2010
52
0
1
Hej har beställt hem sno pro kolvar till min liberty 800

och nu när jag ska montera dom ser jag att det är en grå kolvring och en svart till varje kolv,

spelar det någon roll vilken som sitter överst?


mvh
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.661
807
113
Kramfors
Hej har beställt hem sno pro kolvar till min liberty 800

och nu när jag ska montera dom ser jag att det är en grå kolvring och en svart till varje kolv,

spelar det någon roll vilken som sitter överst?

Svart på nedre som askern säger men kolla även stennoga om de ärv fasade innåt! Om så är fallet ska fasningen vara vänt uppåt så tryckvågen från explotionen hjälper till att trycka ut ringarna för bättre tätning.

Och jag rek även att kolla noga så kolvringsstopparna är rätt placerade MELLAN insugsportarna! Ringgapen får inte vara närmare en insugsport än 5mm.

Till thundercat har Snopro övre ringstoppen felplacerad så den ligger över 3mm närmare boostporten än org kolvar och wiseco.

Jag har uppmärksammat Duells om detta. Jag sabbade 3st cylindrar pga detta :tsk:

Annars bra kolvar :)
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
jag råkade ut för precis samma sak på min edge 500 -01 som boost säger. skulle få nya kolvar på reklamation som skulle va bättre. duells har dock inte hört av sig och inga kolvar har jag fått... seriöst
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.661
807
113
Kramfors
jag råkade ut för precis samma sak på min edge 500 -01 som boost säger. skulle få nya kolvar på reklamation som skulle va bättre. duells har dock inte hört av sig och inga kolvar har jag fått... seriöst
Samma här,,Jag fick inte ens ett svar på klagomailet. No more kolvar som kommer från duells för min del.