Snopro 440 - 02

Wildboy

Medlem
28 jan 2008
26
0
1
Hej , hade tänkt höra av folk som ägt snopro 440 modellerna även dom nyare om vad ni tycker om dom , eftersom jag inte kommer köra skotercross med skotern så undrar jag ungefär vad denna skoter "02:an" borde klara av , om nu någon haft en 02:a , eftersom jag har haft en mxz vilket jag körde allt för hårt med i hoppen , så nu tänker jag på en crossmodell och denna snopro verkar lockande.. tacksam för ärliga svar !

Mvh en sjuk jäkel!

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
SnoPro 440 -02, då chassiet kom. Köpte denna skoter -03 och då köpte jag en som var i ett praktexemplar, hade gått 45mil om jag minns rätt. Började krångla redan vid 100mil. Då gick vattenpumpen sönder, inlämnad för byte och körde 30mil till så gick variatorn sönder (primär). Lagade det och sålde iväg skotern snabbt. Har hört av många att framvagnen samt chassiet också är kasst, tyvärr.. Positivt med -02 är att den hade en mer kylare än -03an!

Kort sagt: Ska du köpa en SnoPro ska du köpa en efter -04, något dyrare men lätt värd sin summa pengar! Annars kan du satsa på en -00 fram till -02 med ZR3 chassiet, mycket stabil skoter må jag säga! Lycka till

B

Biosteel

jag hade en snopro 440 -03 men den racklade efter ngr mil bara . alla möjliga fel som uppstod :(