Snopro 440 2004 byte av lyfthandtag

tjernstr0m

Välkänd medlem
3 dec 2011
104
0
16
Kramfors
Vill bli av med lyfthandtaget i plast och resten av plasten där bak på tunneln, känns inte som det pallar med ett par smällar, nätt o jämt att lyfta i. Finns det något kitt man bara nitar dit eller får jag bygga något själv? :)

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Har letat lite själv, det beror på hur noga du är. Problemet är att formen och tunnelavslutet är svårt att jobba med.

Det du kan göra är att köpa en lyftbåge som passar, tex ev från nyare snopro och sen köpa begans sprättlapp för snopro SX/XC. Den är mjuk så du kan vika den över formen.

Om du hittar nåt bra alterativ så säg till då jag är ute efter att göra samma sak.

tjernstr0m

Välkänd medlem
3 dec 2011
104
0
16
Kramfors
Ok. Har kikat o sökt lite jag också dock utan någon större framgång. Hade varit otroligt skönt med ett kitt så man bara hade tagit fram vinkelslipen o kapat av o bultat dit :p

Blir ju en del spänning längst bak på tunneln om man inte får det rätt om man gör det själv, haft en förlängd rev och den fick en rejäl bula längst bak bara av spänningen i konstruktionen.

Kanske får bli ett besök hos någon plåtslagare, banka plåt är jag ingen hejjare på.

Men ska iaf leta lite till återkommer med svar om jag hittar något att ha.