SnoPro 440, letar A.C experter

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
tjenare! har äntligen inhandlat en skoter, det är en SnoPro 440 -04. I jättefint skick och är riktigt nöjd! mina planer är att bygga en 800! jag har frågor om ni tror det här kan funka!

köpa en f7 motor (efi)
skruva dit förgasare!
använda 440 elen till f7 motorn
fixa variatorer från f7
och ev. köpa BMP 800 kit till f7.

någon som har erfarenhet av förgasarkonvertera?
nån som vet om 440 elen funkar?
gissar på att 440 variatorerna inte funkar på f7an..?

letar kunniga personer som kan svara på detta! skriv gärna tydliga svar angående allt.

MVH Andreas.

arcticmod

Välkänd medlem
2 feb 2012
128
0
6
vilhelmina
tändningen passar inte, olika kona på förgasar vev och efi vev och dessutom sitter krysskilen på fel ställe, men moddar man om svänghjulet så de passar efi veven eller modda efi svänghjulet så de är likt som 440 med magneter och allt och flyttar krysskilen, så gå de att få de att funka men kräver mycket kunskap och maskiner, för att få de å passa, inget man fixar själv hemma med rondellen :) men pröva gärna och berätta hur du gjorde

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
ändrade planer, snopro 600 sx motorn passar bolt on! så planerna nu är att få tag i en 600 sx motor från 08-11 och hinka i! kommer använda sekundär variatorn från 440 och även 440 elen om det funkar?(någon som vet)????

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
är ingen expert.. bollar bara lite idéer nu. kanske kan funka! jag har för mig det är samma stator på motorerna, så är kontaktstyckena likadana fungerar det ju. annars får du flytta över statorn bara, men svänghjulen är olika pga veven så vet inte hur det funkar då

förresten, 08ans motor är ingen hit.