mongoloid:
Jag börjar med dig, eftersom att det är enklare om alla förstår.
Däremot kan jag säga att en snackis i Luleå är när de åker dit på riktigt. Andra snackisar i Luleå har ju t ex varit hur det gick till när granec förlorade arctic cat-agenturen, egentligen. Eller hur det gick till när navis började sälja arctic istället för BSA. Snackisar utanför skoterbranschen har varit, t ex turerna runt liko-försäljningen, när HA-lokalen i gammelstad brann ner(och kopplingarna till budget hyrbilar och läbbiga skogen), Clifton Fexmo och Allstars turer kring utskänkningstillståndet och vad som hände bakom kulisserna.
Vi börjar här. Här nämner jag några händelser som hänt i Luleå de senaste åren. Ingen av händelserna har något att göra med snowflakes. Alla händelser har däremot diskuterats, och jag har hört alla dessa händelser nämnas ungefär lika mycket av folk i omgivningen. Detta nämner jag så att jag kan ge en uppfattning ungefär hur starkt ryktet runt snow flakes är.
Har aldrig hört talas om någon som blivit lurad eller inte fått vad de betalat för där. Dock inte sagt att företaget är hederligt för den sakens skull men jag har i varje fall inte hört talas om något fuffens mot kunder.
Som sagt, aldrig hört talas om en kund som blivit lurad. Det är trots allt inte kalix maskiner vi pratar om. zalsson har dessutom en polare som handlat där och eftersom han blivit bra behandlad så lär trådskaparen nog också bli det. I sitt förtydligande i inlägg #8 skriver Jonka att han gärna vill höra vad andra tycker som handlat där eller vet något om dem och därför författade jag det inlägget.
zalsson: Tro vad du vill. Jag skrev flera gånger saker som "rykten" och "snacket" för att det skulle vara underförstått att trovärdigheten inte är på samma nivå som jag annars tillhandahåller. Jag tonade också ner språket och gjorde fler stavfel och felsyftningar för att vara lite mer informell.
Ja som sagt så skrev jag ner det jag visste. Jag nedtonade också trovärdigheten så att den som är intresserad kan bedöma efter eget huvud vad den ska tro.
Dock är det här inte skitsnack från återförsäljare, skulle för övrigt aldrig sätta min fot där frivilligt efter att de tog över agenturen från BSA på ett inte helt snyggt sätt. Dessutom har de varit aningen oprofessionella de gånger jag försökt använda dem.
Hursomhelst är det här 9-fikarykten från industrierna runtom i Luleå.
Det här har heller inget med snow flakes att göra. Att jag inte vill gå in på navis, det får stå för mig. Dock vill jag understryka att det har ingenting med snack från återförsäljare.
Hoppas att jag klargjorde ett och annat mongoloid, säg till i annat fall så skriver jag bättre.
AlexA: Nej inte samma företag.