Snow-Rail System - Lastramp

Nisse-G

Aktiv medlem
30 nov 2011
50
0
1
kiruna
tjena, har två stycken en lång till pickisen och en kort till släpet och är sjukt nöjd med dom. och jag använder dom i jobbet då jag kör skoter turer och lastar av och på hela vintrarna. dom har fungerat klanderfritt sedan -07.

jag har borrat hål i släpets balk längst bak för att sätta fast dom och på pickisen har jag en liten kant på ca 3mm som räcker gott.

och att man sedan utan problem backar upp skotrar gör dom oumbärliga för mig.

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Ska bygga vagn för 4 skotrar så jag har en fråga. Inte sätter man fast den bakre permanent va? Kan lätt bli lite dyrt om man måste köpa 4 stycken :)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Det är alltså bara fördelar?
Hade passat alldeles utomordentligt till min släpvagn - Det jag är rädd för är ju att den ska ramla av eller så när man kör mot den, Men det gör den alltså inte?

Skulle va intressant att se hur "ändbiten" ser ut, den man lägger emot flaket.

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Sliter upp denna tråd. Har suttit och letat dessa på nätet idag å hittar några som säljer. De jag undrar är vad priset på en till en pickup är? Hittar inga prisuppgifter någerst.

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Sliter upp denna tråd. Har suttit och letat dessa på nätet idag å hittar några som säljer. De jag undrar är vad priset på en till en pickup är? Hittar inga prisuppgifter någerst.
Rampen till pickup är 225 cm och kostar ca 2300:-.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Hej samtliga och tack för visat intresse för vårt rampsystem!

Här kan ni från och med förra veckan köpa det i vår nya webshop!

http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=39638

Som öppningserbjudande har vi just nu 10% rabatt på allt i systemet!

Mvh,

Martin, Imex Fiber AB
Det funkar riktigt bra, även upp på pickupen - som är riktigt hög.
-Men, en av de gula stavarna är trasiga, vet inte längden, kan jag köpa en sån lös och byta bara den?

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Hmm, Hur funkar det om skotern är längre än släpet då man har lastat och vickar upp rampen.
Eller är det tänkt att man hakar bort den?
Går den att fälla ihop annars tar den plats om man ska ha den på släpet. Finns det någon video på då man lastar.

Sent from my LT25i using Tapatalk

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Man skruvar isär den, sitter vingmuttrar som spänner fast drivpinnarna.
Ihopsamlat får det väl en omkrets som en fotboll kanske.

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Jag byggde en egen modul till vårat kåpsläp, fäste i bakre balken med bultar. Super bra bygge!

Skickas från min iPhone via Tapatalk