Snowball 3000

Skulle du vilja delta i ett race?

• Ja!

Röster: 69 57,0%
  • Nej!

Röster: 17 14,0%
  • Kanske!

Röster: 35 28,9%

• Totalt antal som röstat
    121

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Sauce kom med en rolig idé.

Varför inte styra upp ett Gumball 3000 men för skotrar?

50-100 mil i mitten av sverige.

Har du fler kreativa idéer? :)

Låter det intressant?

L

LamZ

fett nice.. då skulle man väl köra var man ville på en bana och hur snabbt man villa?

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Nä, ingen bana...

Om någon kunde en bra bit vid Åre eller något vore det nice, med mackar utplacerade med bra mellanrum o.s.v. och kanske ett övernattningsställe på mitten av etappen.

E

Ej medlem/Inloggad

Bra idè

I Snowmobile nr 3 (2003) har dem ett reportage som heter 4takt safari, där kör 3 pers 45mil på 3 dagar. Det tycker jag är en lagom tur ( i början iallafall), det är ju bara att ta reda på vilken rutt dem tog och köra den.

/Andreas aka Thenewguy från zatzy.

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Om vi nu drar igång det här så tycker jag att vi tar det lugnt första gången, så vi ser hur det kommer fungera osv, givetvis kommer det här äventyret att bjuda in till lek och bus :) men det betyder inte att vi ska åka 150km/h genom bebodda områden! Om jag får se något sådant så tycker jag att vi kan komma överenns om att dom inte är välkommna nästa gång! :)

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Javisst, måste bara planera noga med mackar och maila riktig karta till alla så ingen stackare kör vilse :)

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Hehe så sant så =) Men ska man göra det seriöst så ska man egentligen åka leden själv först en gång och försöka märka ut den lite, även om man har karta kan det vara klurigt att hitta på leder man aldrig åkt förut =)

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Sauce skrev:
Men det kanske finns nån här på forumet som brukar åka runt åre ?
Ja eller något annat ställe som har bra med snö och fina spår.. eller nåt :)

Hur roligt vore det inte om nästan 100 pers skulle dundra fram :)

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Hehe 100pers tror jag definitivt inte att det blir, jag tror nästan vi får vara nöjda om 20 skotrar dyker upp. För som med allt annat dom som säger JA!!! på forumet kommer inte alltid.

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Sauce skrev:
Hehe 100pers tror jag definitivt inte att det blir, jag tror nästan vi får vara nöjda om 20 skotrar dyker upp. För som med allt annat dom som säger JA!!! på forumet kommer inte alltid.
Nåja men om 20 säger ja .. drar dom ju med sig minst en till :) då blir det 40 :D

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Är vi bara en handfull som har intresse för det här? litar inte alls på omröstningar. Nån som har en bra led som går "runt" på 30-50mil vi kan avverka på 2 dagar i mitten av sverige?

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
hmm... är tanken att som i gumball 3000 köra så fort som möjligt och komma först fram??.. tror nog skotern redan har tillräckligt dåligt rykte utan att man ska behöva skylta med att vi kör som idioter..

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Häggroth skrev:
hmm... är tanken att som i gumball 3000 köra så fort som möjligt och komma först fram??.. tror nog skotern redan har tillräckligt dåligt rykte utan att man ska behöva skylta med att vi kör som idioter..
Nä.....