''snowboardkläder''

plankki

Aktiv medlem
7 jan 2012
54
0
1
Skellefteå
Tjena! Av mina erfarenheter så fungerar såna kläder som du länkade helt okej. De är ju inte lika hållbara som skoterkläder då skoterkläderna har ett mer tåligt yttertyg.
Värmen beror helt på plagget. Vissa "skoterplagg" är ju bara som ett tjockare skal utan foder men snowboardkläder brukar oftast ha något slags foder.
Om man blir blöt beror även på plagget men majoriteten står emot vatten relativt bra.
Själv tycker jag också att snowboardkläder är snyggare än skoterställ :)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
funkar kanonbra, dock skiljer det en hel del på kvaliten för att funka att åka skoter i, bra snowboardkläder från Ridestore : burton, analog, fas.c, och oakley.
Kan även säga att kläder med mindre vattenpelare än 15000mm inte klarar att hålla dig torr helst även minst 15000mm andningsförmåga.
Av egen erfarenhet är colourwear som du länkade till inge vidare på just andningsförmåga man blir blöt på insidan av kläderna!
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Har kört med Burton snowboardkläder nu i 3 säsonger, 2 st olika jackor och 2 par byxor, kanonnöjd.
Mitt råd är dock att hitta några som är lätt fodrade och som sagts 10-15000 mm vattenpelare. Lätt fodrade är bra imo då behöver man inte lika mycket underställ och grejer när det är som kallast, har provat skal också men lätt fodrade är bäst.