snowmobile app?

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Undrar det jag med, hade varit kungligt! Kanske finns någon som vill göra en till android? :D
 

Micke_

Medlem
22 aug 2011
32
0
1
Luleå
Finns väl ingen direkt Snowmobile App vad jag vet men forumet är anpassat för "Tapatalk" forum appen som finns för både Android och Iphone.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Varför vill man ha en app till hemsidan?
Eller vilken sida som helst för den delen, det funkar alldeles utmärkt att surfa på sidor som dom är i mobilen.
Varför vill man ha begränsade funktioner i en app ist?
Det värsta som finns är hemsidor som med tvång leder en vidare till en mobilversion(läs förenklad) av hemsidan.
Kan någon upplysa mig?
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Ofta kan man med en app göra sidan mer lättläst grafiskt sett, man kan tillföra funktioner utöver forumformatet osv. Förenkla och göra sidan mer tillgänglig. Dessutom kan man ju koppla bevakningsfunktioner, prenumerationsartiklar, erbjudanden osv osv

Om man måste göra det är en annan sak, men jag tror att apparna definitivt är här för att stanna... bli därför inte förvånade om det dyker upp en SM-app en vacker dag.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Ofta kan man med en app göra sidan mer lättläst grafiskt sett, man kan tillföra funktioner utöver forumformatet osv. Förenkla och göra sidan mer tillgänglig. Dessutom kan man ju koppla bevakningsfunktioner, prenumerationsartiklar, erbjudanden osv osv

Om man måste göra det är en annan sak, men jag tror att apparna definitivt är här för att stanna... bli därför inte förvånade om det dyker upp en SM-app en vacker dag.
Kan bara se en anledning och det är om man har en äldre telefon med minimal skärm.
I annat fall kan jag inte se några fördelar med att bara få se en förenklad och fattigare version av en sida.
Jag tycker det är fruktansvärt smidigt att bara ta upp telefonen, öppna webbläsaren och rita ett S på skärmen så kommer jag direkt till detta forum.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Kan bara se en anledning och det är om man har en äldre telefon med minimal skärm.
I annat fall kan jag inte se några fördelar med att bara få se en förenklad och fattigare version av en sida.
Jag tycker det är fruktansvärt smidigt att bara ta upp telefonen, öppna webbläsaren och rita ett S på skärmen så kommer jag direkt till detta forum.
Jag tror att du missförstår "förenklad". Inte i betydelsen "fattigare" utan snarare grafiskt renare. Det är skillnad att läsa artiklar och forum på iPhonen och på datorn. Ett annat gränssnitt helt enkelt. Men det viktigaste är att en app kan innehålla betydligt fler funktioner.