Solenoïd Valve? slang? DPM?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se

. .hux flux när vi skulle ut och åka i dag så vare tvärstopp..
den funkade problemfritt hela dagen igår, och så nu idag innan jag lastade av den så tankade jag i den 7liter soppa.. körde den på släpvagn 3-4mil..

och så när jag skulle köra i dag då då pep den "Bep Beeep" 1 gång åt gången.. inte två ggr snabbt eller så.. bara "bep beeep" och check enginelampan blinkade helatiden.

och så nu är jag brydd hur de ska se ut, ska de inte sitta någon slang på del 47??

de finns 3st slangkopplinghar.. 1 till rave´n 1 till vevhuset och så tredje??

Tack för svar..

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
nje dee ingen SDI, det är en 05 renegade 800HO,men med en RKT 827 motor, kabelhärva och allt annat är standard. . jag skulle vilja att någon annan med en 05 renegade 800 kikade in och kollade hur de såg ut där..

jag tycker de e så jäkla skummy om de inte ska vara någon slang där, men jag hittar fan inte nån slang som ska dit.. och jag har vare isär och ihop med denna så många ggr nu att jag vet var allt ska vara och inte... men nu blir jag brydd..

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Det ska inte sitta nån slang där. Skruvade med det här nyligen och har för mig att nr 57 på bilden är en metallanslutning och dom andra två är av plast. Metallanslutningen ska iaf inte vara kopplad på 800 p-tek.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är det bara ett pip åt gånngen är det väl dess-pluppen som inte sitter som den ska...
piper två ggr snabbt när det är ok...

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
nej. inte beep beep, som den alltid låter när man startar skotern.. .

utan beeeep bep. nån gång med oregelbundna tider imellan samtidigt som lampan lyser..
inget problem med varvstoppen eller att sladden är halvt som halvt istoppad..

Signalen finns inte beskriven i operators manual 2004 eller racing handbook eller i shop manual 2004 eller i operators guide 2005....

men tack för svar..

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
. . efter att ha rådfrågat lite på dootalk så lät jag skotern stå på tomgången ett tag medans jag gick in och tog på mig hjälm och hanskar.-. . och vipps.-. ingen lampa och beep..
Norsk lagning helt enkelt.. de e kul men skoter